Announcement

Collapse
No announcement yet.

microfoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• microfoon

Goedendag,

ik ben op zoek naar een goede microfoon om mijn YouTube filmpjes op te nemen doe het nu met een simpele headset of de webcam maar dan is het geluid nu niet echt de van de beste kwaliteit
    kunnen jullie mij hierin adviseren voor de aanschaf van een juiste/goede microfoon wil hier best wel wat in investeren of bijv. een losse microfoon met versterker en dan aansluiten op de line-in van de pc
    heb al wel begrepen dat usb microfoons sowieso niet goed zijn i.v.m. het te kleine vermogen kan het mis hebben hoor

Groeten Duncan

of bijv. een losse microfoon met versterker en dan aansluiten op de line-in van de pc
    Een microfoonsignaal aansluiten op de line in van je computer, dat lijkt me niet optimaal. Ook de interne microfooningang is niet ontwikkeld voor professionele microfoons. Dan zal er toch minimaal een mixertje tussen moeten, maar ik zou in dat geval de voorkeur geven aan een mixer met USB, of een audio interface. Dit omdat de geluidskwaliteit van de ingebouwde geluidskaart van een gemiddelde PC niet denderend is.

heb al wel begrepen dat usb microfoons sowieso niet goed zijn i.v.m. het te kleine vermogen kan het mis hebben hoor
    Sinds wanneer moet een microfoon een bepaald vermogen hebben??? Sterker nog, de meeste USB-microfoons in het professionele homerecording segment (AKG, Blue, etc.) zijn juist erg makkelijk in gebruik en klinken prima.

Je hebt eigenlijk drie opties waar je uit kunt kiezen:
    1. USB-microfoon met ingebouwde audio-interface (kun je niet los gebruiken op een mixer, maar is wel lekker handig omdat het plug and play is zonder randapparatuur)
    Voorbeeld: AKG Perception 120 USB
    2. PA-mixer met losse grootmembraan condensatormicrofoon (maar veel functionaliteit van de PA-mixer ga je waarschijnlijk niet gebruiken, wel is het praktisch als je het ooit nog eens los wilt gebruiken)
    Voorbeeld: Behringer Xenyx Q502USB + AKG Perception 120
    3. Externe audio-interface met losse grootmembraan condensatormicrofoon (audio-interface = externe geluidskaart. Deze leveren een veel betere kwaliteit dan de onboard geluidskaart van je computer)
    Voorbeeld: Steinberg UR22 + AKG Perception 120.

Comment

Hee bedankt voor je reactie Rick en sorry voor mijn late reactie

Ik was idd in de waar met het vermogens issue kwam omdat ik het eerst in een headset zocht en dan bedoelen ze de speakers in de headset

En ben nog aan het overwegen maar ga waarschijnlijk voor optie 2 van jouw komt dan nog wel een kabeltje en standaard en zon filter voor

Top bedankt voor je advies

Duncan

Comment

Working...
      X