Announcement

Collapse
No announcement yet.

opname kwaliteit verbeteren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• opname kwaliteit verbeteren

Ik gebruik voor het opnemen van setjes een interface van behringer en het programma audacity. Nou zag ik op internet een programma staan genaamd breakaway. Dit zou voor een beter geluid zorgen bij het afspelen van muziek. Is het ook mogelijk om deze te gebruiken bij het opnemen van setjes om de opname volume beter te krijgen. Als ik nu setjes opneem is de kwaliteit opzich best goed maar ik vind de kwaliteit van de volume altijd zo laag. Harder opnemen gaat niet echt want dan krijg ik 1 rode waas van clipping.

Gr jordy

Misschien is het verstandig om eerst te kijken naar het materiaal wat je gebruikt en hoe je het hebt ingesteld. Misschien valt daar nog iets te verbeteren wat een wereld van verschil zou kunnen maken. ;)

Comment

Probeer eens een compressor. (Dat is in principe wat breakaway ook is)
      De ideale geluidsbeschermer die niet alleen te harde signalen een halt toe roept, maar ook pieken en dalen stabiliseert voor een gelijkmatig signaal zonder pieken. Haal meer uit uw luidsprekers!

Comment

Bedankt voor de reacties zal ff kijken of ik wat met de compressor kan regelen. Heb via internet gekekennhoe of wat met de instellingen en heb ze al aangepast. Kun je ook met cubase opnemen want kon niets vinden op youtube hoe dat werkt?

Gr

Comment

Originally posted by jkerssies View Post
          Kun je ook met cubase opnemen want kon niets vinden op youtube hoe dat werkt?
          Gr
          ;) Ja, je kunt met Cubase opnemen. (Net als met alle andere DAW's)
          Alles in rood is geen goede actie wat betreft de kwaliteit van je opnames.
          Een compressor (analoog dus geen software) zorgt dat de toppen wat gedrukt worden waardoor je alles (ook de zachtere stukken) luider kan opnemen. (Wel ten koste van je dynamiek)
          Hier leesvoer.
          Eerst opnemen (zoals je nu al doet) en daarna software matig (plug-in) compressie kan ook.

Comment

Hee bedankt voor je reactie Rick en sorry voor mijn late reactie

Ik was idd in de waar met het vermogens issue kwam omdat ik het eerst in een headset zocht en dan bedoelen ze de speakers in de headset

En ben nog aan het overwegen maar ga waarschijnlijk voor optie 2 van jouw komt dan nog wel een kabeltje en standaard en zon filter voor

Top bedankt voor je advies

Comment

Working...
            X