Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multi track recorders/players?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Multi track recorders/players?

Hallo allemaal,

Weet niet of het hier goed staat, maar dat merk ik dan wel vanzelf.. ;)

Wij met de band willen graag met backing-tracks gaan spelen om enkele nummers wat kracht bij te zetten. Uiteraard is dit mogelijk met een laptop en dan met cubase enkele sporen mee te laten lopen. Met een externe geluidskaart 1x Stereo mix out en een clicktrack voor de drummer op een andere out.

Alléén een laptop vinden wij bij optredens te instabiel. Dus we zijn op zoek naar een multitrack recorder/player. Omdat ik hier helemaal niet in thuis ben en of het uberhaupt mogelijk is vraag ik het hier even.

Ik heb al wel rond gekeken maar kom alléén maar recorders/players tegen met 1 uitgang terwijl wij opzoek zijn naar een recorder/player die 2 uitgangen heeft. 1 uitgang voor de stereo mix en 1 uitgang voor de clicktrack van de drummer (die uiteraard niet in de zaal te horen moet zijn). Dit moet dus te routen zijn of aan te geven zijn.

Kunnen jullie mij iets aanraden? Of bestaan dit soort players niet? Wat zijn de mogelijkheden hiervoor?

Alvast bedankt!

Mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag!

Misschien is dit een idee: http://www.bax-shop.nl/recorder/zoom...t-details.html
    Wij gebruiken deze voor het opnemen van live optredens.
    Heeft i.i.g. 2 uitgangen, ik weet allen niet hoe dat met die "backing tracks" precies werkt.

Comment

Bax heeft diverse multitrack apparaten in de webshop, moet toch wel iets bruokbaars tussen zitten?

Comment

Dat klopt.. maar ik kan niet zo beoordelen welke meedere uitgangen heeft en dus de mogelijkheid heeft om een stereomix en bijvoorbeeld een clicktrack apart uit te sturen.

Dus ik ben opzoek naar iemand die ervaring heeft met zoiets, en mij iets kan aanraden :)

Comment

en 1 uitgang voor de clicktrack
          Ik ben geen expert op dit gebied, maar ga er vanuit dat dit werkt als een soort metronoom? ;)

Als dat zo is, zou je aan een meersporen recorder al genoeg hebben, mits die auxilary outputs heeft óf een aparte hoofdtelefoonuitgang met cue-functie. Dan zou je de clicktrack richting de monitor van de drummer kunnen sturen.

Ik weet alleen niet of het ook daadwerkelijk bestaat, maar misschien is het wel een toevoeging om verder mee te brainstormen. :) Heb zelf al even rondgezocht, maar kan zo snel niets vinden. Eventueel kun je, als je er niet uit komt, de helpdesk eens contacteren. Misschien dat zij zo'n vraag al eens gehad hebben.

Comment

Je wilt backingtracks in gaan spelen, daar heb je een Multitrackrecorder voor nodig.
            Hoe vaak gaat dit zich herhalen.. anders is het wellicht een optie om een recorder te huren.

Een band die ik ken hebben dit wel eens met een Digitale geluidstafel gedaan die de optie had om alle kanalen door te sturen en direct op de PC op te nemen. In dat geval heb je waarschijnlijk betere kwaliteit..

Comment

Working...
            X