Ik ben van jongs af aan al geïnteresseerd geweest in het opnemen van geluid. Toen ik klein was ben ik begonnen met een cassetterecorder met ingebouwde microfoon. Leuk om je dronken vader zijn gelal eens terug te laten beluisteren.
Veertig jaar later besloot ik eens wat spullen te kopen, gewoon voor de hobby.
Niet gehinderd door enige ervaring heb ik de voorbije twee jaar aangeschaft bij Bax:
Samson C03 usb microfoon
2 Samson C03 microfoons
Yamaha MW10c usb mengtafel
2 Yamaha HS 50M monitors
Zoom H4N recorder
Zoom HS recorder
Sennheiser HD 280 hoofdtelefoon
Wat kabels en verloopstekkers
Niet allemaal het duurste, maar wel een set waarvan ik vroeger alleen maar van kon dromen. De afgelopen twee jaar heb ik de spullen niet zo veel gebruikt, eigenlijk zonde, maar het is nu eenmaal zo.
Helaas viel het een en ander tegen, vooral het ruisgehalte. Maar misschien heb ik overgevoelige oren. Vooral de Samson microfoon aangesloten op de computer via de Yamaha mengtafel geeft best veel ruis. De usb microfoon op de computer geeft een beter resultaat.
Ook de H4N geeft best veel ruis als ik het opnameniveau ver opendraai.
Ik ben wel zeer tevreden over de monitor luidsprekers, ik gebruik ze ook af en toe aan mijn Ziggo decoder, het geluid klink dynamischer dan mijn Monitor Audio luidsprekers die normaal aangesloten zijn via mijn NAD versterker.
Ook de Sennheiser is een juweeltje.
Misschien doe ik iets verkeerd met de microfoons of mentafel? Kan iemand me adviseren of wat tips geven?
Veertig jaar later besloot ik eens wat spullen te kopen, gewoon voor de hobby.
Niet gehinderd door enige ervaring heb ik de voorbije twee jaar aangeschaft bij Bax:
Samson C03 usb microfoon
2 Samson C03 microfoons
Yamaha MW10c usb mengtafel
2 Yamaha HS 50M monitors
Zoom H4N recorder
Zoom HS recorder
Sennheiser HD 280 hoofdtelefoon
Wat kabels en verloopstekkers
Niet allemaal het duurste, maar wel een set waarvan ik vroeger alleen maar van kon dromen. De afgelopen twee jaar heb ik de spullen niet zo veel gebruikt, eigenlijk zonde, maar het is nu eenmaal zo.
Helaas viel het een en ander tegen, vooral het ruisgehalte. Maar misschien heb ik overgevoelige oren. Vooral de Samson microfoon aangesloten op de computer via de Yamaha mengtafel geeft best veel ruis. De usb microfoon op de computer geeft een beter resultaat.
Ook de H4N geeft best veel ruis als ik het opnameniveau ver opendraai.
Ik ben wel zeer tevreden over de monitor luidsprekers, ik gebruik ze ook af en toe aan mijn Ziggo decoder, het geluid klink dynamischer dan mijn Monitor Audio luidsprekers die normaal aangesloten zijn via mijn NAD versterker.
Ook de Sennheiser is een juweeltje.
Misschien doe ik iets verkeerd met de microfoons of mentafel? Kan iemand me adviseren of wat tips geven?
Comment