Announcement

Collapse
No announcement yet.

Live muziek opnemen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Live muziek opnemen

Hallo,

Ik ben geluidsman van een koor en wil graag een optreden opnemen. Nu heb zingt elk lid in een microfoon en zingen ze mee op een muziekband. Dit alles wordt versterkt door 2 tops en 2 x bas de zaal in gestuurd. Meestal is dit een kerk. Graag zou ik een microfoon willen aansluiten op mijn mengpaneel of laptop waarmee ik alles kan opnemen.

Als apparatuur heb ik ter beschikking:
    Yamaha MG 24/14fx mengpaneel
    Behringer TUBE ULTRAGAIN MIC100
    Behringer uac202
    Een laptop

Welke microfoon is geschikt om de zang en het orkest band mee op te nemen?

Mvg Guido.

Waarom zou je met een microfoon in de zaal willen gaan staan?

Je kunt ook gewoon je rec out of eventuel een andere out gewoon op een recorder aansluiten. Of eventueel met een externe geluidskaart met je pc opnemen.

Comment

Dat heb ik ook geprobeerd, maar de standaard rec out op het mengpaneel overstuurt ernorm als ik het met Adobe audition opneem op mijn laptop. Dan krijg je een heel spook achtig geluid.

Alleen als je het via een aux laat gaan dan hoor je precies wanneer iemand een fractie van een seconde door zingt, of niet iets harder zingt als de rest. En dat is met een microfoon in de zaal niet het geval.

En af en toe speelt een fanfare mee, en die zijn niet rechtstreeks om mijn mengpaneel aangesloten. Dus dacht ik dat een microfoon in de zaal de beste oplossing was.

Comment

De reden dat het in adobe edition overstuurd is omdat je line signaal op een mic input zet. De mic input is een veel gevoeligere input dan de line signaal wat je uitstuurt vandaar.

Comment

Wanneer ik een stekker op de mic - ingang aansluit krijg ik wel een vraag of het de line signaal of microfoon signaal is. Bedankt, dan ga ik hier is volgende repetitie avond mee oefenen. Kijken wat er gebeurt als ik de optie Line signaal gebruik.

Comment

Ik heb 2 Rode M3 microfoons aangeschaft. Afgelopen zaterdag een opname gemaakt van een fanfare. En het resultaat overtreft mijn verwachtingen.

Mijn setup is elke Rode M3 mic op een behringer MIC 100. En met 2 x jack naar 3.5mm naar de laptop.

Groeten.

Comment

Goed om te horen dat je tevreden bent over het resultaat.
              Live muziek opnemen kan in de praktijk nog weleens tegenvallen.

Wellicht kan dit je nog verder helpen:

Of misschien wist je dit al ;)

Comment

Working...
              X