Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat is "mengpaneel" versus Boss Opname-studio BR900CD

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat is "mengpaneel" versus Boss Opname-studio BR900CD

Wat verstaat men, onder het begrip "mengpaneel"?(hoe werkt het, voorbeeld You Tube misschien te geven?) Is Boss-opname Studio BR 900CD ook een "mengpaneel"? Wat is het verschil eventueel? Behringer wordt vaak genoemd als merk van een mengpaneel, bijvoorbeeld.

De BR 900 CD is niet ontworpen om te dienen als pure PA-mixer (ook wel PA mengpaneel genoemd) Het is immers een opnamestation waarop je verschillende sporen kunt opnemen, met een maximum aantal tegelijk. In een later stadium kun je hier sporen aan toevoegen. Vervolgens is het mogelijk de sporen te combineren en te exporteren, zodat je ze op een CD kunt branden. Als je dus als band of zanger(es) een eigen (oefen)CD wilt uitbrengen, in stappen, dan is dat een optie.

Een normaal PA-mengpaneel is ontworpen voor live gebruikt, waarbij je verschillende bronnen in je PA-mengpaneel laat binnenkomen, deze afregelt op volume en klank en vervolgens door een set PA-luidsprekers laat versterken zodat je publiek de muziek van het podium ook hoort. Het gaat hierbij niet om opnemen van het signaal, maar het combineren voor de ultieme balans tussen de bronnen om ze vervolgens direct ten gehore te laten brengen.

Behringer wordt inderdaad vaak aangewezen als fabrikant van mengpanelen en levert dan ook mengpanelen in een zeer aantrekkelijke prijsklasse. Zo heb je ook nog merken als Soundcraft, Allen & Heath, Yamaha en Mackie.

Comment

Dank u Rick. Ik wil hem vooral gebruiken als opnamestation met 2 mic's voor opname van fanfare etc., om hier een CD van te maken. Doe ik nu met minidiscspeler. Door toeval ben ik aan dit apparaat gekomen. Heb nu één groot membraan condensator mic (Gatt, onbekend) en moet er nog een bij hebben. Ik moet dus niet die Behringer e.d. hebben, maar dit apparaat? Heb ik het goed begrepen? Is dit het opnameapparaat voor CD of zijn er nog meer namenm merken? Dank u. Extra vraag: Welke microfoon zou ik er bij kunnen nemen? Dank.

Comment

Dank u Rick. Ik heb dus het juiste apparaat: mengpaneel en mengpaneel: of voor opnameapparaat of voor live. Hm. Zijn er nog meer namen, kreten die voor opname op gaan? Ik wil met dit apparaat muziek opnemen voor Cd, dat doe ik nu met minidiscspeler. Verbetering van kwaliteit beoog ik. (door toeval ben ik aan dit apparaat gekomen).
        Heb nu 1 mic (Gatt, onbekend merk), grootmembraan, vraag: welke zal ik er bij nemen?
        Welk type?

Comment

Wordt het een opnamestation voor mobiele toepassingen, of meer in zalen o.i.d.?

Ik zou persoonlijk eerder kiezen voor twee dezelfde condensator overheadmicrofoons, zodat je alles mee kunt pakken en dat de klank en gevoeligheid gelijk is.

Met de BR-900CD kun je in ieder geval twee microfoonsignalen tegelijkertijd opnemen, heeft ook fantoomvoeding aan boord voor condensatormicrofoons.

Het ligt echter aan je normale opstelling en toepassing wat de beste microfoons zijn hiervoor. En ook het beschikbare budget. ;)

Comment

Working...
          X