Announcement

Collapse
No announcement yet.

mix opnemen met American audio mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mix opnemen met American audio mixer

hee mensen,

Ik wil graag mijn hardstyle mixjes gaan opnemen en wil nu weten hoe ik dat het beste kan doen en welke opties ik heb.

Ik heb zelf een American audio G-D6SRS + 2 x reloop rmp1 en een laptop.

Hoop dat jullie hier genoeg info aan hebben en mij dan kunnen helpen.

Gr brody

Zo te zien heb je een REC of BOOTH uitgang op je mixer zitten, die zou je kunnen gebruiken om je mix op te kunnen nemen. Je master kun je dan gebruiken om het geluid van je luidsprekers tijdens je mix harder of zachter te zetten.

Opnemen van je signaal op je laptop kan op twee manieren:
    1. een kabeltje van tulp (RCA rood/wit) naar mini-jack (3.5mm jack), die je tussen de REC uitgang van je mixer steekt en de microfooningang (roze) of lijningang (blauw) van je computer of laptop.
    2. Indien bovenstaande niet genoeg kwaliteit levert of als je geen microfoon- of lijningang hebt op je laptop, kun je een externe USB-geluidskaart kopen met opnamefunctie.

Opnemen van je mix kun je in een simpel programma als Audacity doen, is gratis verkrijgbaar via het web.

Comment

Oke bedankt dan heb ik voor nu wel even genoeg info denk ik! bedankt!

Comment

Oke ik heb gister die kabel gehaald en het programmaatje gedownload, maar als ik iets opneem en het afspeel is het alsof me boxen ontploffen terwijl ik me volume helemaal niet hoog heb staan, iemand een oplossing?

Comment

Dan ligt het aan je opname, zorg dat je mixer maximaal 0db uitstuurt en beperk desnoods het opnamesignaal. In Audacity kun je ook het verloop van je opname zien, als er redelijk wat pieken en dalen in je signaal zitten zonder dat het plafond geraakt wordt, is het signaal in orde. Is het bijna één grote balk zonder veel beweging, dan zit je te hard in te sturen.

Comment

Hoe kan ik controleren dat ik niet uitstuur via mijn mixer dan want eigenlijk staat alleen me volume voor me boxen open en van me decks.

wat ook super irritant is is dat als ik de stekker in me laptop doe er een dikke ruis uit me boxen van me set komt...

Comment

Hoe kan ik controleren dat ik niet uitstuur via mijn mixer dan
              Zorg dat de lampjes op je mixer in het groen blijven.

wat ook super irritant is is dat als ik de stekker in me laptop doe er een dikke ruis uit me boxen van me set komt...
              Dat is een aardlus, hebben meer mensen last van helaas bij gebruik van een laptop. Ofwel zul je je laptop op de accu moeten gebruiken bij het recorden van een mix, ofwel kun je proberen de laptop op een geheel andere stroomgroep aan te sluiten.

Comment

het is me nu eindelijk gelukt, en het geluid van de opname klinkt nu redelijk maar toch nog steeds erg opgenomen. is dit nog veel te verbeteren ik heb hier even een voorbeeld van hoe het nu klinkt

Comment

Working...
                X