Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audacity recording

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audacity recording

hey,
    Al weer een maand geleden heb ik voor het eerst wat opgenomen met audacity vanaf mijn mengpaneel.
    Nu wilde ik weer wat opnemen, maar lukt het niet....
    Ik heb het kabeltje van mijn mengpaneel naar laptop 1x gebruikt en toen deed hij het. Verder heb ik de nederlandse audacity, op internet staat wel veel uitleg over de engelse.

Of het signaal binnen komt weet ik niet. Zowel met kabeltje als zonderkabeltje geeft audacity een streep inplaats van golven.

Wie kan mij helpen? :o

Het kan zijn dat in je audio instellingen niet goed staan.
    Dit kan je na kijken door in configuratiescherm op geluid te klikken en dan naar opnemen te gaan.
    Wanneer de geluidskaart niet weergegeven wordt moet je eens rechts klikken in de lijst, en de optie uitgeschakelde apparaten weergeven aanvinken.
    Kijk of je audio input als standaard invoerapparaat geselecteerd staat en ingeschakeld is.
    Dit doe je door rechts op de kaart te klikken en te kiezen voor "als standaard apparaat instellen" of "inschakelen".
    Wanneer je nog steeds geen input krijgt, kan je ook eens dubbelklikken op het apparaat in kwestie en in de instellingen te kijken bij niveaus.
    Ook kan je via het tabblad "luisteren" zien of je audio binnen krijgt.
    Hieronder nog enkele screenshots.

geluid

instellingen

Comment

die van mij weergeeft alleen de micriphone en niet de stereo mix??

Comment

en bij afspelen weergeeft hij: internal speaker ingeschakeld en nvidia dmi out put uitgeschakeld

Comment

ey, ik heb ook dat luisteren geprobeerd, maar ik hoor niets > kan ik dan concluderen dat het opname kabeltje kapot is??

Comment

Dit is nog een screenshot van hoe mijn instellingen in audacity staan. Ik ga het morgen met een andere pc proberen, lukt het dan weer niet, ga ik er vanuit dat het kabeltje kapot is :(

Comment

Het kan inderdaad zijn dat je enkel de micro ingang ziet.
              Waarschijnlijk heb je dan ook enkel een microfoon ingang en geen stereo mix ingang.
              Op zich maakt dat niet zoveel uit aangezien je op je microfooningang ook kan opnemen.
              Weet je zeker dat je op je mengpaneel uitstuurt op het lijntje dat naar je laptop gaat?

Ik zou zeker het volgende controlleren
              - Krijg je audio input als je de ingebouwde microfoon van je laptop gebruikt?
              - Stuurt je mengtafel audio uit op het lijntje dat naar je laptop gaat?
              - Indien mogelijk andere output op je mixer proberen
              - cd speler of iets anders rechtstreeks aansluiten op de laptop

Comment

... ben lekker bezig. Heb het op een andere pc geprobeerdt, daar deed hij het wel. Na 5 min wat instellingen veranderen doe hij het daar nu ook niet meer op... Heb alleen aan audacity zelf gezeten. Onder de stop, play, pauze etc knoppen staat bij mij: MME, Internal speaker, ingebouwde microfoon en 2 stereo input. Heb alleen daar aan gezeten > alles teruggezet maar doet het niet meer. Nog ideën?

Comment

ow ja, bestaat er geen kastje waar ik mee kan opnemen < > dus niet via laptop. Dat dit kastje het dan opslaat en ik het later op de pc kan zetten en kan exporteren als wav. bijvoorbeeld?

Comment

Dat bestaat zeker.
                    De Ikey RM3 of de Ikey M3 zijn hier uitermate voor geschikt.
                    Nemen zowel in MP3 als in WAV op.

Wat betreft het probleem met audacity, in mijn versie staan deze instellingen er niet op.
                    Kan je daar eventueel eens een screenshot van maken en posten of mailen naar me.
                    Mailadres is pieter(ad)showtechnics.be

Comment

Working...
                    X