Announcement

Collapse
No announcement yet.

Microfoon voor akoustische gitaar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Microfoon voor akoustische gitaar

Heb nu inmiddels mijn akoestische gitaar binnen en hij heeft geen Jack plug en is niet semi akoestisch wat achter af ook klopt want daar heb ik speciaal op geselecteerd dus hoe ik daar bij kwam in mijn andere topic weet ik ook niet maargoed.

Ik ben nu op zoek naar een microfoon ervoor tot ongeveer 200 euro max maar liever wat minder.

Ikzelf had deze gezien:
    Shure SM57 dynamische instrumentmicrofoon koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Of misschien deze condensator:
    Ontzettend grote prestaties voor zo\'n dun microfoontje: met maar 24mm doorsnee is dit echt dun te noemen! Toch biedt deze microfoon een breed frequentiebereik van 20-20.000Hz em daarmee een goede weergave van de geluidsbron!

Is het verschil in kwaliteit zo hoog?

Ik had gehoopt een "all purpose" microfoon te nemen die ik ook voor spraak kan gebruiken en instrument maar daar neem ik dan wel een SM 58 oor ofzo.

Ik zou zeggen, neem je gitaar eens mee naar de showroom om er wat mics voor te hangen, of bel eens naar de helpdesk, die hebben dat soort vragen al meer gehad. :) Kan zelf niet echt een bepaalde good-value-for-money instrument-mic voorstellen aangezien ik daar niet zo in thuis ben.

Zou voor studiogebruik wel een condensatormicrofoon gebruiken.

Comment

Als general purpose kan die SM57 ook prima dienen hoor! Kijk maar eens goed waar de zanger van Triggerfinger in zingt... ;)

Maar ik volg Rick z'n standpunt wel: zeker voor een condensatortje gaan. Ik weet niet wat je budget is, maar een Shure SM81 kan ik prima aanbevelen.

Comment

Mijn budget heb ik vermeld hoor :)
        SM 81 heb ik gezien maar vind ik toch iets te veel van het goeie.

Comment

ja ik ben fan van het geluid van een SM57
          Maar een SM58 kan ook heel goed hoor.
          maar ik ga met rick en stijn mee, om te gaan opnemen, neem dan een condensator.

misschien nog, om je mic aan te sluiten met ook nog eens een goede kwalliteit, neem er een exterene audio interface bij. klinkt altijd beter dan de geluidskaart van je computer.

Comment

Mijn geluidskaart is dik in orde, ik heb een E-MU 1212m en niet zon standaard game geluidskaart. Meeste produceer software en opneem software trekt ie op 4ms Latency

Maar bedankt voor de tip.

Comment

Working...
            X