Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gratis radio maken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gratis radio maken

Hallo iedereen op dit forum.

Ik wil graag gratis radio maken.
    Ik heb al een account bij listen2myradio.com.
    Maar nu heb ik nog een gratis programmatje nodig.

Ik heb Winamp en virtual dj al geprobeert maar bij virtual dj staat er brocast error en bij Winamp deed het play knopje het niet.

Dus weet iemand nog een programma'tje?

Groetsjes, radiodjNL

traktor

Comment

Traktor lijkt me niet de meest ideale software om te gebruiken voor broadcasting doeleinden...

Je zou eens kunnen kijken naar Sam Broadcaster. Is volgens mij een veelgebruikte applicatie.

Comment

Je kunt inderdaad Sam Broadcaster gebruiken, dit is alleen niet gratis. Het programma Radio DJ is wel gratis maar werkte volgensmij niet met listen2myradio. Gratis radio maken gaat ook onmogelijk worden aangezien je bumra stemra moet betalen om muziek uit te zenden. Vroeger bestond radionomy daar betaalde zij de rechten van bumra stemra maar deze zijn te duur geworden voor hen. En kun je als Nederlandse radio daar niet meer terecht.

Dus eigenlijk zul je helaas echt moeten betalen voor bumra stemra.

Comment

Clearnoise > je kunt wel uitzenden als NL radio op RadioNomy.

Comment

@DJ Maisjul Nee, Radionomy is sinds kort gestopt met (bijna alle)Nederlandse stations, Radionomy is namelijk het dubbele bedrag kwijt per nederlandse Radiomaker in vergelijking tot Belgie en Frankrijk.
            ALs je radio wilt maken , zoek:

-Een bestaand webstation ( zoeken vaak dj's, en betalen de rechten)
            -Een lokale omroep (zoeken ook vaak medewerkers, nadeel is dat je vaak niet een eigen programma krijgt, maar aan een bepaald programma meewerkt.
            -heel veel sponsors voor eigen station, maar omdat je nog geen ervaring hebt, raad ik je dit zeer af.

TIP: Ga NOOIT radio maken zonder licentie's van Buma en Sena, doe je dit wel, dan heb je een groot probleem...

@clearnoise waarom zou RadioDJ niet met Listen2myradio kunnen werken ? Is gewoon shoutcast/icecast...

GR Remi

Comment

Niet gratis

Originally posted by Clearnoise View Post
              Je kunt inderdaad Sam Broadcaster gebruiken, dit is alleen niet gratis. Het programma Radio DJ is wel gratis maar werkte volgensmij niet met listen2myradio. Gratis radio maken gaat ook onmogelijk worden aangezien je bumra stemra moet betalen om muziek uit te zenden. Vroeger bestond radionomy daar betaalde zij de rechten van bumra stemra maar deze zijn te duur geworden voor hen. En kun je als Nederlandse radio daar niet meer terecht.

Dus eigenlijk zul je helaas echt moeten betalen voor bumra stemra.
              SAM broadcaster is wel gratis te downloaden hoor!! SAM broadcaster is een aanrader, alleen SAM verdwijnd na zoveel keer geopend en zoveel dagen, maar dan gewoon weer opnieuw downloaden

Comment

Tsss, het was boven de 20 graden celcius en moest nog herfst worden de voorlaatste keer dat op deze topic was gereageerd....
                Maar goed. Het is weer recht gezet. :)

Comment

Een soort gelijke reactie wou ik ook plaatsen eigenlijk.
                  Ik dacht, doe maar niet, levert me weer een waarschuwing op.:)

Comment

Aardig dood onderwerp maar toch Voor de mensen die nog zoekende zijn. Voor zover ik weet is SAM VIBE gratis ( http://samvibe.com/ ) weet niet in hoe verre er een link geplaatst mag worden hier dus als dat niet te gestaan is verwijder ik hem met liefde;)

Comment

Zararadio, gratis tot en met versie 1.6 als ik me niet vergis.

Comment

Working...
                      X