Announcement

Collapse
No announcement yet.

draagbare recorder

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• draagbare recorder

ik zoek aparatuur waarmee ik af en toe eens een opname kan maken.

vereisten:
    - het moet draagbaar zijn
    - ik wil kunnen opnemen vanuit mijn mengpaneel (een microfoon is dus geen vereiste, maar het mag wel)
    - het antwoord mag geen computer-programma zijn ;) want als ik ga draaien neem ik geen pc mee.
    - het moet de opnames op mijn pc kunnen zetten (tegenwoordig zal dat wel geen probleem zijn denk ik)

ik zag op het internet al verschillende dictafoons (met micro-ingang) en handheld recorders voor 50 euro. mijn budget is dus niet meer dan 60 euro. Ik besef wel dat ik daarmee geen broekzak-studio kan kopen, maar ik zou het meer willen omdat het kan ;)

iemand ervaring met dergelijke budget-recorders? En wat kan ik dan best (niet) kopen? Zijn er dingen waar ik beter op let tijdens het kopen?

Tsjaah in die prijsklasse kom je bij merken als Philips/Olympus/Line6 die werken best als "voice memorecorder" maar voor enigszins goed geluid zit je eigenlijk net verkeerd.

Voor €100 heb je een Zoom H1 welke kwalitatief veel beter geluid opneemt en eventueel ook een degelijke microfoon aan boord heeft, laatste is een heel groot voordeel op wat kleinere locaties waar je vaak de overheads op je drums niet open hoeft te zetten hoef je geen aparte mix te maken om toch een compleet beeld op te nemen.

Is wel flink boven je budget, maar anders kan je er wel eens flink spijt van krijgen..

Comment

het is eigenlijk vooraal om mijn eigen sets te beluisteren. Niet omdat ik zo narcistisch ben, maar om er uit te leren. Dus daarom is een micro niet echt een vereist en hoeft de kwaliteit ook niet optimaal te zijn. (en ik ga ervanuit dat als ik geen hoge verwachtingen heb van de kwaliteit, ik ook niet teleurgesteld zal zijn...)

Comment

Om kort door de bocht te gaan:

* Elke muzikant en/of DJ beluisterd zijn eigen product, dat kan ook niet anders.
        * Voor leerdoeleinden moet je toch een behoorlijk geluid hebben, je moet wel in detail kunnen horen wat je goed of fout hebt gedaan.
        * Deze recorders zijn bedoeld voor interviews door journalisten, stemmen dus.

Ik vrees toch dat je in het wat duurdere spul komt als je er echt profijt van wil hebben.

Comment

Ik zou inderdaad een apparaat als de Zoom H1 nemen, die kan ook prima omgaan met lijnsignaalbronnen en er zijn optioneel genoeg accessoires voor te krijgen.

Daarnaast zijn het erg populaire apparaten, dus mocht je hem na een tweetal jaar beu zijn, dan kom je er altijd wel vanaf voor een leuk prijsje. :)

Als je opneemt in een 48 kHz, 16-bits audiokwaliteit zit je prima, zolang je niets overstuurt. Maar daar heeft de H1 goede instellingsmogelijkheden voor en je zorgt er zelf altijd voor dat je mixer niet in het rood uitstuurt. ;)

Comment

Ik ben er vandaag om geweest en het is de PHILIPS LFH 0635 geworden. Ik heb hem even uitgetest, maar blijkbaar met een slecht kabeltje, dus zo dadelijk nog eens opnieuw proberen met een betere kabel.

@ JPSholland: Het is de bedoeling dat ik kan beluisteren of mijn beatmachen e.d. snor zit. Ik ga er dus absoluut geen zelfgemaakte muziek mee opnemen. Met een hoger budget zou ik inderdaad beter af zijn, maar dat is bij alles wat je koopt zo volgens mij. En zoals in mijn eerste bericht staat, ik zou het meer willen omdat het kan, en dat ik dan min of meer de mogelijkheid heb op iets op te nemen en te herbeluisteren.

Comment

Ik gebruik al enige jaren een Tascam , en over de muziek die via de line ingang is opgenomen heb ik absoluut geen klagen! Maar ook het geluid van een opname via de stereo microfoons is grandioos van kwaliteit!
              En door het sd kaartje in de laptop te schuiven is een overdracht van Tascam naar Pc gebeurd binnen een paar tellen.

Comment

Working...
              X