Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opnemen voor RadioShow

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opnemen voor RadioShow

Hallo Allemaal!

Ik krijg binnenkort mijn eigen radio show op online radio-station.
    Hiervoor wil ik uiteraard in goede kwaliteit mijn mixes kunnen opnemen!

Deze set heb ik: http://www.bax-shop.nl/cd-speler-set...t-details.html

Ik dacht zelf aan zoiets, maar hier heb ik geen enkele ervaring mee..
    Behringer UCA222 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Behringer UCA202 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Zeer compacte bidirectionele USB naar AUDIO converter. Zet je vinyl, cd`s en cassettes razendsnel om naar MP3 formaat. Software meegeleverd. Of gebruik deze converter als usb geluidskaart met een mooie geluidskwaliteit.

Wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!

Vind zelf de Lexicon alpha erg prettig en zeer goed geluid.

En dan 2x verloop van XLR(female) > TRS Jack (male)

Comment

Oke, bedankt! Iemand nog ervaring met 2 de Behringer's?

Comment

De Behringer kastjes vallen in de categorie 'ze doen wat ze moeten doen' . :)

De Alpha is ook een leuke geluidskaart, maar bevat ook functies die je niet direct nodig hebt.

Comment

Ik loop wat achter in veel dingen en weet niet meer van het nieuwste van het nieuwste, maar ik wil je wel even mededelen dat ik nog oude eind jaren 80 en jaren 90 studio apparatuur van Lexicon heb. Het merk stond toen bekend als zeer degelijk professioneel spul. En dan degelijk op alle fronten, de behuizing, aansluitingen en natuurlijk het geluid.

Wat dat betreft zou ik voor de Lexicon gaan. In neem aan dat een bedrijf dat ooit zo' n degelijk naam had dit niet zomaar overboord gooit.

Comment

De Alpha is een leuke interface die behoorlijk waar biedt voor z'n geld, maar het is natuurlijk geen wonderdoos. Het is de goedkoopste USB-powered interface met gebalanceerde uitgangen in zijn klasse.

Het ligt er vooral aan wat de topicstarter er mee wil gaan doen. Is het slechts een mixje opnemen, dan heb je niets tot weinig aan die uitgangen, hoofdtelefoonuitgang, de microfooningang en de instrument input. Dan voldoet een van de Behringer apparaatjes net zo goed.

Comment

Haal je met die behringer apparaatjes je kwaliteit van de mixen omhoog t.o.v. een laptop geluidskaart?? Ik heb namelijk nog steeds geen top kwaliteit met het opnemen. Vooral als bv. de high of de low vol open staat, dan wordt het net wat te veel en gaat het kraken en doen. Als je zo'n kastje aansluit, zal dat dan weg zijn???

Comment

Haal je met die behringer apparaatjes je kwaliteit van de mixen omhoog t.o.v. een laptop geluidskaart?
                Heeft je laptop een line-input? Microfoonaansluiting niet gebruiken, die is namelijk voor microfoons en rekent op een andere impedantie van je signaal. Mogelijk kun je dit in configuratiescherm wel instellen, zou je eens naar moeten kijken.

Wel ben ik zelf niet zo happig op verlooppluggen en -kabels van RCA naar 3.5mm jack, connector is wat gevoeliger voor kabelbreuken enz. Dan liever USB en twee RCA's aan de andere kant. :)

Ik heb namelijk nog steeds geen top kwaliteit met het opnemen. Vooral als bv. de high of de low vol open staat, dan wordt het net wat te veel en gaat het kraken en doen.
                Je moet de high en low van je mixer ook nooit volledig opendraaien. Je gaat dan je EQ inzetten als voorversterker voor bepaalde tonen en daar is hij niet op gebouwd. Gevolg, je EQ gaat over de zeik en dat resulteert in kraken en vervormen zoals jij het omschrijft. Wil je een bepaalde klank boosten, dan moet je juist de andere klanken wegfilteren.

Zorg er voor dat je signaal vanaf de bron in orde is, dat scheelt al behoorlijk wat in het eindresultaat. Een overstuurd signaal vanaf je mixer krijg je nooit meer recht.

Als je zo'n kastje aansluit, zal dat dan weg zijn???
                Zo'n audio interface is geen wonderdoos om gekraak en gepiep weg te halen. Het zorgt er alleen voor dat je analoge audio-signaal van je mixer wordt omgezet in een digitaal audiosignaal, zodat je het kunt recorden op je PC. Je moet er dus voor zorgen dat je je mixer niet overstuurd laat uitsturen, hou de gains van je kanalen in de gaten en laat de output van je mixer niet boven de 0dB komen.

Comment

Bedankt Rick. Ik gebruik gewoon de usb kabel met opnemen. Deze mixer heeft namelijk zo'n usb interface. Verder is de kwaliteit netjes. Ik zal dus minder de high en low vol open gooien.
                  Gewoon met draaien lijkt er niks aan de hand te zijn. Dan hoor ik geen enkel gekraak of gepiep. Het is alleen als ik op ga nemen.

Comment

Working...
                  X