Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drum microfoon plaatsing tips?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Drum microfoon plaatsing tips?

Hallo allemaal,

Ik moet morgen (3-11) bij iemand een drumstel opnemen, en ik twijfel nog over de plaatsing van de microfoons. Ik heb de volgende spullen tot mijn beschikking:

1 Shure Beta 58a
    1 Shure Beta 57a
    4 AKg SE 300 B met CK-91 kop
    2 Behringer C-2
    1 Yamaha MG124cx (6 microfooningangen)
    6 Statieven
    een hele bende XLR kabels en een multikabel

Ik had zelf dit in gedachten:

Shure Beta 57a op de snare
    Shure Beta 58a op de bass
    2 AKG's op twee toms
    1 Behringer c-2 als overhead
    1 Behringer c-2 op hi-hat

Dit lijkt mij de beste opstelling als ik naar het geluid van de microfoons kijk. Maar ik vroeg me af wat jullie vinden, omdat ik misschien nu iets over het hoofd zie.

Als jullie suggesties hebben hoor ik het graag!

Lars

Zou je niet 2 (de Behringers) als (stereo) overhead gaan gebruiken?
    Een in en out bass mic is ook wel leuk. (Heb je later meer mogelijkheden.)
    Suc6 met de opnames trouwens. :)

Comment

Ik ben helaas gelimiteerd tot 6 microfooningangen. Dan zou een stereo overhead dus weer een kostbare input (waarschijnlijk dan een tom) wegnemen. dat is dus de reden voor maar een overhead.

En qua basmicrofoon kan ik zelf niks veranderen. Ik heb zelf geen acoustische drumkit (ik heb elektrisch), en de opnamen zijn voor mijn neef die wel en acoustische kit heeft. Ook zijn alle microfoons behalve de behringers geleend. Een basmicrofoon kopen heeft dus voor mij geen zin en ik kan het dus helaas ook niet meer veranderen...

Comment

Dan zou ik het zeker bij jou voorstel houden.
        Moet ook prima lukken. :)

Comment

Ik denk dat ik dat ook doe. ;)

Ik ga alleen nog wel even kijken of ik eventueel nog ipv die behringers akg's ga gebruiken, maar dat ga ik morgen even op locatie bekijken. :)

Comment

Met een XLR splitkabeltje kun je prima 2 condensatortjes als overhead op 1 kanaal zetten.

Comment

Uiteraard, dit zou ik ook gedaan hebben als ik ik een Y-kabel en extra statief tot mijn beschikking had. Helaas was dit niet zo. Ook is het trouwens nu al een week geleden dat ik de opnamen heb gemaakt, maar toch bedankt voor de tip. ;)

Comment

@ StijnS,
                Zeker handig mocht je kanalen te kort komen. Maar als ze bv. aan 1 kant van het podium meer doen dan de andere kant zijn 2 afzonderlijke kanalen echt fijner ;-)

Comment

Working...
                X