Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mix opnemen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mix opnemen

Hallo beste forumleden

ik zal mijzelf eerst even voorstellen. Mijn naam is Kelvin, ben 20 jaar oud en ben een vrijetijds DJ en producer ( probeer een track te maken :p ).

Ik heb onlangs de Numark DJ iO aangeschaft om mijn mixes op te nemen. Maar nu blijkt dat ik alleen mijn mixer zonder tafels erop kan aansluiten en ik wil graag het hele setje erop kunnen aansluiten. De bedoeling hiervan is dus dat ik alleen met m'n setje ga draaien en mixen. Opnemen doe ik dan met behulp van Traktor.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Alvast bedankt !

KelvinKlein

Ha Kelvin,

Ten eerste welkom! ;) Waarom heb je de Numark DJ iO aangeschaft? Wil je alleen thuis opnemen of ook als je on tour bent?

Ik weet niet wat voor een mixer je heb maar in mijn mixer zit in de achterkant een aansluiting voor tulp REC (record). Ik heb dan een kabel van jack<->tulp en stop die jack dan in de microfooninput in de pc. Zelf gebruik ik dan audacity en ik ben dan toch tevreden over de geluidskwaliteit.

Succes!

Comment

Ja ik dacht eigenlijk om me mixen er mee op te nemen maar het blijkt dus een beetje overbodig. Ik wil alleen thuis opnemen namelijk. Bedankt voor de tip, ik ga zo'n jack kabel met tulp aanschaffen, dan ben ik ook klaar :P

Comment

Ja dat is dan inderdaad het handigst :p , dan kan je die interface weer verkopen. Let wel op dat je het goede volume op de gains heb staan van je mixer, anders kan het heel erg zacht zijn of juist dat het zo hard staat dat het hele slechte kwaliteit is. Ik ben niet bekend met Traktor, maar wat mij bekend is met audacity is dat je ongeveer je microfooninput op -12 moet hebben.

Comment

Ze maken die interfaces niet voor niks... De kwaliteit van interfaces liggen een stuk hoger dan van onboard geluidskaarten. Ook zij niet alle mic-in's van onboard geluidskaarten gebouwd op een line signaal. Als ze dit niet aankunnen blaas je je geluidskaart op.

Ik zou gewoon die geluidskaart gebruiken, je hebt em nu toch al! Ook als je ooit nog studiomonitoren gaat kopen zal je een interface nodig hebben om je geluid goed door te krijgen.

Persoonlijk zou ik dus gewoon een interface gebruiken.

Comment

Inderdaad, precies wat larsholm schrijft.
            Ik dacht ook al, daar zal kelvinklein wel blij mee zijn. Met zo'n antwoord.
            Maar om nou niet weer in dezelfde herhaling te vallen. Deze vraag en dit antwoord is nogal vaak terug te vinden op dit forum.
            Dat een mic of line-in ingang op je pc daar niet geschikt voor is.
            Daar hebben ze een interface voor bedacht om kwaliteit te krijgen.

Comment

Haha nou daar ben ik inderdaad blij mee. Maar dan kom ik weer terug op me vraag. Hoe kan ik dan opnemen met én me draaitafels én me mengpaneel. Want tot zover kom ik niet verder dan alleen m'n mengpaneel.

Comment

-
                Last edited by KelvinKlein; Sunday-30-12-2012, 22:44. Reason: Geen toevoeging

Comment

Als je interface een line-in heeft (ik denk 't wel), het mengpaneel met record- out of line-out daarmee verbinden.

Comment

Er staat alleen output 1 en output 2, dus lijkt me van niet..

Draagbare audio interface, speciaal gemaakt voor software pakketten als Numark Cue, Mixmeister, Traktor, Ableton etc. Zeer stevige behuizing, waardoor de interface makkelijk overleeft in uw platentas.

Comment

Oh sorry dan voor die info, zou het dan mogelijk zijn dat er bij mij al een goede geluidskaart inzit vanwege goede kwaliteit opnemen? Mijn excuus nogmaals..

Comment

Zou best kunnen, maar het zou ook kunnen zijn dat je computerspeakers gebruikt en het verschil niet kan horen of ooit hebt gehoord ;)

Even terugkomend op de TS:

Deze interface is eigenlijk gemaakt voor dj's die hun pc gebruiken, en hun mix ergens anders (een recorder ofzo) willen opnemen. Er zit wel een Microfooningang op, maar daar heb je nog niet zo veel aan omdat het mono is.

Ik weet niet of je nog in de "30 dagen periode" zit, maar je zou dan eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld de lexicon alpha. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heel veel mensen zijn er erg positief over. Deze interface heeft een ingang en een uitgang, waardoor je prima kan opnemen.

Comment

Ik zit nog in de 30 dagen periode dus dat moet helemaal goed komen. Bedankt voor de informatie, ik weet wat ik nu moet doen :)

Comment

Working...
                          X