Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mix opnemen maar geen mooi geluid // Audacity

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mix opnemen maar geen mooi geluid // Audacity

Goede avond allemaal,

De laatste tijd heb ik er flink gemixt en bijna alles opgenomen.
    Tijdens het mixen heb ik gewoon top geluid. Maar ergens met opnemen gaat het mis. Ik merk het iedere keer weer met terugluisteren dat het geluid dof blijft. Maar ik weet niet waar de fout zit. Laatst dacht ik de fout gevonden te hebben. Ik had eerst altijd de gain helemaal dicht zitten zodat wanneer ik bv. de low wat verder open gooit dat die dan niet in het rood gaat. (Dit is bij 0 ) Dit heb ik nu beter afgesteld op mijn mixer dat de master en de betreffende kanalen als de muziek draait uit komt rond de 0.

Mijn set up is overigens:
    -Mixer: Behringer DJX900 USB
    -Tabletops: American audio flex 100
    -Recorder: Laptop, Audacity

Ik neem op zoals hierboven staat met mijn laptop. Ik heb alles afgesloten staan, alleen Audacity om eventuele vertragingen te voorkomen. Ik neem op via de usb kabel die bij mijn mixer zat.
    Zodra ik muziek afspeel vanaf mijn laptop, via mijn mixer, klinkt het ook gewoon net zo mooi en zuiver als dat ik muziek vanaf mijn tabletops afspeel.
    Tijdens het opnemen geeft die gewoon een goed uitziende wave weer. Geen afgeronden pieken. In Audacity is het geluid rond de -4. Ik heb dit zo ingesteld bij mijn microfoonapparaten, dat die dat aangeeft. Die staat nu op 10 van de 100.

Alvast heel erg bedankt.

Mvg,

Mike

Het lijkt namelijk net of die mono opneemt. Kan dit aan de usb kabel liggen dat die alleen een mono signaal door kan geven? In Audacity neem ik namelijk gewoon 2 gangen (stereo) op.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit op kan lossen??

Alvast bedankt,

Mvg,

Mike

Comment

"Ik heb dit zo ingesteld bij mijn microfoonapparaten" Die zullen wel niet stereo zijn.
      Wel juiste ingang gekozen?

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
        "Ik heb dit zo ingesteld bij mijn microfoonapparaten" Die zullen wel niet stereo zijn.
        Wel juiste ingang gekozen?
        zoals je aan de achterkant ziet linkje zie je een usb poort zitten. Hiermee neem ik dus op. De instellingen bij opname apparaten kloppen ook gewoon. Af en toe nam mijn laptop ineens op met de ingebouwde mic. maar dat is nu opgelost. Maar toch blijft het niet echt een mooi geluid. Ik luister het wel is terug in de auto. Als je dan switcht tussen radio en die mixen (op usb stick gezet) merk je echt een behoorlijk verschil. Je moet ook telkens het geluid harder zetten als je van radio naar de mixen switcht.

Ik heb echt geen idee waar het nou aan zou kunnen liggen?? Want het verschil is ook behoorlijk met tijdens het mixen en de opname terugluisteren.

Comment

Tja, Dat zou ook aan het manier dat je het mixt kunnen liggen.
          Info: http://www.bt-studio.nl/mixen/masteren/
          Op de radio is alles flink gecomprimeerd.

Comment

Maar het verschil is naar mijn idee wel groot. Het verschil in volume is zo erg niet. Maar dat de geluidskwaliteit grof gezegd ruk is baal ik van. Het is net of het mono opgenomen is.

Comment

Post eens een geluid sample.
              Is moeilijk omschrijven wat je hoort. :)

Comment

Het is zeg maar niet een mooi helder geluid. Het klinkt vrij dof. Zodra ik de high wat verder open draai, klinkt het vrij snel schel.

Comment

Vreemd. (En vervelend.)

Comment

Vreemd. (En vervelend.)
                    true.

Comment

Volgens mij zat er ook geen verschil in wanneer ik het met een andere computer opneem. (ook met audacity)

Comment

Ik zou het toch in de ingang instellingen zoeken. (Computer slaat data gewoon op)
                        Als geluid dat op de USB binnen komt wel goed klinkt moet het ook mogelijk zijn om die ingang zo op te nemen.

Comment

Wat zijn de kwaliteit instellingen in Audacity?
                          Bewerken > Voorkeuren en dan kwaliteit.

Comment

Wat zijn de kwaliteit instellingen in Audacity?
                            Bewerken > Voorkeuren en dan kwaliteit.
                            Bedankt voor de tip. Deze zal ik van de week is uit gaan proberen. Weet zo niet waar die allemaal op zouden moeten staan. Maar ik ga wel even kijken welke ik aan moet passen om een beter geluid te krijgen.

Comment

Kies voor "Standaard samplerate" minimaal 44100 Hz. (Als deze lager staat)

Comment

Working...
                              X