Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mix opnemen maar geen mooi geluid // Audacity

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Helaas vandaag pas kunnen uitproberen. Maar het lijkt erop dat het weinig uit maakt. Het klinkt wel allemaal iets helderder en mooier maar het haalt vrij weinig uit. Hebben jullie misschien nog tips of eventueel een ander programma om mee op te nemen om te kijken of dat verschil maakt??

Alvast bedankt

Mike

Comment

Mike, Een opname met Audacity of met Cubase of... maakt niet het verschil.
      Verschil in deze programma;s zijn de mogelijkheden wat je er daarna mee kan doen.
      Bagger is is bagger uit. Sorry.

Comment

Ja oke daar heb je gelijk in. Maar ik begrijp alleen niet dat tijdens het mixen het gewoon zeer goed klinkt en dan als ik de opnamen 5 minuten later terugluister het tegenvalt.

Comment

Waarmee luister je tijdens het mixen en waarmee de opnames?
          Als dat het zelfde is kan ik mij alleen voorstellen dat je in een slechte kwaliteit (sample en bit rate) opneemt en weer afspeelt.

Comment

Mijn headphone waarmee ik voor beluister tijdens het mixen en mijn surround set. Die gebruik ik tijdens het mixen en het terug luisteren.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
              Kies voor "Standaard samplerate" minimaal 44100 Hz. (Als deze lager staat)
              Hier stond die op. Ik heb die vanmiddag op 96000 hz, maar het maakt vrij weinig verschil.

Comment

Hallo Mike,

Ik heb net even weer naar de handleiding van de DJX900 gekeken.
                Heb je de ASIO drivers wel op je PC geinstaleerd?
                En anders even deze: http://www.asio4all.com/

(De mixer levert overigens maximaal 48kHz sample rate.)

Comment

Vandaag maar weer flink zitten puzzelen. Uit eindelijk heb ik dan het probleem gevonden. Het is de mixer.

Ik heb de opname vergeleken met wanneer ik de cd gewoon aan zet. Daar zit wel een kwaliteitsverschil. Is al iets minder groot dan dat het was.
                  Dit heb ik overigens allemaal dmv. surround set beluisterd.

Vervolgens tussen de cd en de radio die in mijn surround set zit zitten wisselen. Dit verschil bleef behoorlijk groot.

Vervolgens heb ik het is geprobeerd zonder de mixer. Dus mijn tabletop op de surround set aangesloten en TADA! daar is het geluid dat ik mistte. Het zit hem dus in de mixer. Die maakt het geluid wat dof maar ook zachter tenzij ik de parameters vol laat oplichten. (niet dat dit nou de bedoeling is)

Nu is mijn vraag, zal dit weg zijn of op zijn minst gedeeltelijk zodra ik een andere mixer ertussen zou hangen of maakt dat geen verschil?? Zo ja, welke mixer raden jullie dan aan?? (max €300,-)
                  Zo niet, wat kan ik eraan doen om het verschil minder groot te maken?

Alvast bedankt (alweer ;P) voor de hulp.

Mvg,

Mike

Comment

Working...
                  X