Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vocals opnemen voor house/hardstyle muziek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vocals opnemen voor house/hardstyle muziek

Hallo,

Ik maak al enige tijd house en hardstyle muziek, en het werd me wel eens tijd voor vocals. De house- en hardstyle-kenners zullen wel weten hoe dit soort vocals klinken. Om een duidelijk voorbeeld te geven wat voor vocals ik zoek verzoek ik jullie het nummer 'I Want Your Love' te luisteren van 'Bassmodulators'. http://www.youtube.com/watch?v=5zNEW8c_Q0k
    Toen ik dit nummer hoorde, dacht ik echt van dat wil ik ook.

Maar nu mijn vraag: Wat voor mic (en eventueel andere apparatuur, effect computers?) zouden jullie mij aanraden, dat mogelijk maakt om zulke vocals te kunnen maken, of iets in die richting.

Merk?
    USB of anoloog, line?
    kwaliteit?

Budget voor de mic: max €250 (tweedehands mag ook)

Hoop dat iemand mij goed kan adviseren.

Groetjes Coen

Persoonlijk zou ik gaan voor een goede studio condensator microfoon. Een ribon variant zou eventueel ook nog wel kunnen maar dan kom je toch al wel snel een prijs klasse hoger.

Maar goed dan de studio condensator microfoon.
    Zelf moet ik zeggen dat een mxl. m-audio. rode en een akg ( naar mijn idee vooral de laatste 2 ) erg goede en mooie microfoons maken voor toch een redelijke prijs. Vooral akg is een merk wat naar mijn mening het vak van microfoons maken erg goed verstaat.

Dus je zou dan kunnen gaan kijken voor een Akg perception 420
    Heeft een erg groot frequentie bereik. Dus ook eventuele andere opnamens kunnen hier prima mee gemaakt gaan worden. Ook zitten er nog vele andere handige opties op.

Dit zou ik persoonlijk minimaal gaan gebruiken in combinatie met een goede externe geluidskaart waar dus ook deze microfoon op kan. Bijvoorbeeld een Motu.

Wil je het nog spannender en beter maken. Gebruik een microfoon voorversterker / channel strip. Neem hier dus een mooie buizen variant voor ( zoals een art die nog redelijk betaalbaar is en toch wel erg netjes zijn werk doet )

Kortom erg veel mogelijkheden.

Ik zou alleen niet voor een usb variant gaan. Deze heeft namelijk het grote nadeel alleen via een pc gebruikt te kunnen worden. Dus als je ooit een rand apparaat hebt zit je al een beetje met een probleem.

Verdere effecten en bewerking voor specifiek jou muziek style laat ik aan de andere kenners over. Dat is niet helemaal mijn ding.

Comment

Voordat je veel geld aan een microfoon gaat uitgeven...
      Misschien wel leuk om te doen:

Oo ja "Gulden regel homeredording" is eigenlijk wel een 'must read' voordat je wat aanschaft..
      Last edited by BT-Studio; Monday-04-03-2013, 22:16.

Comment

@ bt studio.

Leuk dat je telkens je eigen site loopt te promoten en ook leuk dat er dan ook nog wat zinnigs op staat. Nog leuker zou het zijn als je gewoon hier wat handigs zou posten. Vind het af en toe behoorlijk vervelend door te moeten klikken of erger nog dat ik eerst lid moet worden om wat te kunnen lezen.

Dus klein verzoek van mijn kant. Knal het gewoon hier neer. Ga niet bij elke vraag wat ook maar iets met studio te maken heeft een linkje naar je eigen site plaatsen.

Comment

oke, ik heb thuis een Focusrite Saffire Pro 24. Maar kan ik de AKG Perception 420 dan zo via xlr op de mic ingang aansluiten? Want hoe zit dat dan met phantom-voeding en balanced enzo?

Comment

o heb het al gevonden, er zit een '48v' knopje aan de voorkant:P
            denk dat ik toch maar eens voor de AKG Perception 420 ga kijken.

Comment

en Focusrite zal ook wel goed klinken met de AKG toch? Motu is nog net iets buiten mijn prijsklasse, maar staat zeker wel op de verlanglijst.

Comment

Als eerste zou het heel fijn zijn als je een beetje wil kijken voor je een bericht plaatst of als je wat vergeten bent dit als nog toe te voegen met de edit knop. Dit kan tot iets van een dag na je plaatsing. Dan lijkt het wat minder op een discussie met jezelf.

Maar dan. Ja hoor met de focusrite moet dit ook totaal geen probleem zijn. Ik gaf alleen maar aan waar ik zelf goede ervaringen mee heb.

Comment

@ronennieshow, sorry, ik wist niet dat je moderator was.
                  De eerste link is naar 6 audio bestanden welke ik hier niet kan plaatsen.
                  De tweede (e-book) is 18 pagina lang, is niet leuk om dat hier te posten.
                  Maar wees gerust. Je hoeft niet te klikken of je aan te melden. (Ben je vrij in.)

@Coentjee, strekking van verhaal van mij is samengevat:
                  Verschil tussen duur en goedkopere microfoons zal niet het verschil voor je maken.
                  Ga oefenen met microfoon plaatsen en zang kwaliteiten helpen ook een boel.
                  (Er wordt te veel waarde aan spullen gegeven zo van 'als ik het duurste heb kan het niet fout gaan', wou je voor die teleurstelling behoeden, maar he, tis jou geld.)

Comment

Ik ben zeer zeker niet een moderator.

Ik wil alleen aangeven van hey vertel hier dan even de notendop en als je echt meet wil weten kan je er ......... meer over lezen. Nu moet je eigenlijk al naar de link. Ik zie het voor mij liever anders. Ik vind het minder prettig als de post eigenlijk de link is in plaats van dat de link een ondersteuning is aan de post.

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en nogmaals ik ben geen moderator. Ik kan alleen heel goed roepen hoe ik dingen fijn vind.

Nogmaals zeer zeker geen foute links maar beetje jammer dat ik er echt naar toe moet zonder een soort van samenvatting te kunnen lezen of ik het wel of niet interessant ga vinden.

Comment

Helder ronennieshow.
                      Bedankt voor je tips, zal er aan denken volgende keer.

Comment

Working...
                      X