Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruis tijdens opnemen met Audacity via Mackie ProFX 8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ruis tijdens opnemen met Audacity via Mackie ProFX 8

Beste Baxers,

Ik probeer een liveset op te nemen, maar ik heb last van ruis! Ik heb een Pioneer dj set. Om op te nemen gebruik ik de Mackie ProFX 8 (http://www.bax-shop.nl/0-tot-12-kana...t-details.html), een live/studio mengpaneel met een geluidskaart en USB aansluiting. Ik gebruik de REC OUT van de DJM, deze verbind ik met een Procab kabel naar een kanaal van de Mackie ProFX. De ProFX is gewoon via een USB kabel verbonden met de laptop. Opnemen doe ik via Audacity. Er is echter continu duidelijk ruis te horen, zeker als het stil is. Als de muziek aan staat valt het niet zo op.

Ik heb alle knoppen en schuiven en instellingen al geprobeerd, maar het veranderd er niks aan. Zelfs als er geen een input is (geen kabels aangesloten) en alles naar beneden staat, en ik druk in audacity op record, wordt er ruis opgenomen. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb de voeding van de laptop al op een ander stopcontact aangesloten en het zonder voeding geprobeerd. Er draaien geen programma's op de achtergrond, wifi is uit en er zit geen CD in de drive. Ik hoop dat iemand me kan helpen!

PS. In Audacity staat alles op Stereo, maar als ik op de ProFX de Pan naar rechts draai heb ik geen geluid, hij neemt alleen links op!
    Last edited by JasperA; Tuesday-02-04-2013, 01:01.

Heb je je DJM toch wel op een stereokanaal aangesloten? Vertel eens wat gedetailleerder hoe je alles precies aangesloten hebt.

Comment

Ik heb de DJM zeker op een stereo kanaal aangesloten, maar zelfs als ik bijvoorbeeld 2 kanalen pak en de ene pan op links en de andere op rechts zet geeft hij maar 1 signaal (links) door aan de laptop.
      Heb het dus op alle stereo kanalen geprobeerd, op de tape in, en met de 2 mono kanalen.

Bovenstaande maakt eigenlijk geen veer uit, want ook als er geen een input signaal is, dus alle kabels los, wordt er ruis opgenomen. Waar kan dit aan liggen?
      Last edited by JasperA; Wednesday-03-04-2013, 01:00.

Comment

Lijkt mij een probleem met de voeding van je laptop.
        Probeer eens wat het doet als je je laptop op batterij gebruikt.
        Heb je dan nog steeds ruis?

Comment

Originally posted by showtechnics View Post
          Lijkt mij een probleem met de voeding van je laptop.
          Probeer eens wat het doet als je je laptop op batterij gebruikt.
          Heb je dan nog steeds ruis?

Originally posted by JasperA View Post
          Ik heb de voeding van de laptop al op een ander stopcontact aangesloten en het zonder voeding geprobeerd. Er draaien geen programma's op de achtergrond, wifi is uit en er zit geen CD in de drive.
          jep. wat ik nog niet geprobeerd heb is de voeding van de mackie profx 8, kan dit nog invloed hebben?

Comment

Staat er niet een ingang open waarop niets is aangesloten? Dat kan ook ruis veroorzaken. Ingangen die je niet gebruikt allemaal op 0 zetten, moeite van het proberen waard.

Comment

alle schuiven stonden inderdaad naar beneden, echt allemaal!

Comment

Geen FX aan staan of return open?

Comment

FX knopje stond op alle kanalen naar 0 gedraaid, en de FX sectie zelf stond op mute

Comment

Ik vermoed dat het iets in audacity is misschien.. een instelling oid?

Comment

eigenschappen geluid , windows . opname aparaten line in , eigenschappen tab verbeteringen , "dc verschuiving annuleren" aanvinken.
                      alle opname kanalen die niet gebruikt worden uitschakelen. als de driver van je mixer is goed geinstaleerd dan kun je die daar ook in of uitschakelen of eigenschappen veranderen.
                      ook in audacity het juiste opname apparaat (kanaal) kiezen.
                      djm rec out naar pa mixer tape in . omdat meerder frequency modulators na elkaar schade aan de eindtrap kan veroorzaken .

5 jaar te laat maar misschien help ik nog iemand ermee hehe

Comment

Working...
                      X