Announcement

Collapse
No announcement yet.

ruis met mijn zoom h1 handheld recorder

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ruis met mijn zoom h1 handheld recorder

Hallo forumlezers,

Ik heb van de week een zoom h1 handheld recorder aangeschaft om mijn sets op te nemen.

Ik sluit deze recorder direct aan op mijn mengpaneel ( pioneer djm-900 )

Nu heb ik een probleem dat als ik het opneem ik een heel erge ruis krijg als de bas erin komt.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Ik heb volume al eens op auto stand gedaan maar dat werkt niet en volume al eens op 1 gezet en krijg nog steeds de ruis heb hem al opgenomen op 320 kbps of wav 16 en 24 maar niks werkt.

Ik hoor het graag!

Is het meer een soort kraak of echt een statische ruis? Hoe stuur je je mixer uit? En hoe heb je het geheel precies aangesloten?

Comment

Als eerste. Waar sluit je de recorder op aan en neem je dan op mic niveau op op de recorder of op line signaal

Het eerste waar ik aan denk is zwaar overstuur opnemen van je sets. Probeer dus eens wat er gebeurt als je zachter instuurt

Comment

Het is opmerkelijk dat de 'ruis' op komt dagen als de bas inkomt. Klinkt alsof hij gewoon overstuurt door lage frequenties.

Probeer eens een laag-af filter. (Die van de Zoom, desnoods ook nog van je mixer)

Comment

Originally posted by Anonkz View Post
          Het is opmerkelijk dat de 'ruis' op komt dagen als de bas inkomt. Klinkt alsof hij gewoon overstuurt door lage frequenties.

Probeer eens een laag-af filter. (Die van de Zoom, desnoods ook nog van je mixer)
          ik denk ook dat hij overstuurt aan lage frequenties want als de bas opdaagd begint ie te vervormen.

Maar op mijn eigen evenementen wil ik hem ook gebruiken en veel dj's knallen toch wel richting het rode toe dus moet ik het instellen op mijn recorder maar hoe kan ik die laag eraf filteren vanaf de zoom want mengpaneel word dan niet heel handig denk ik.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
            Als eerste. Waar sluit je de recorder op aan en neem je dan op mic niveau op op de recorder of op line signaal

Het eerste waar ik aan denk is zwaar overstuur opnemen van je sets. Probeer dus eens wat er gebeurt als je zachter instuurt
            ik sluit mijn recorder aan direct op mijn mengpaneel in rec out ( rood wit ) direct naar me recorder toe.

als de bas erin komt dan is het geluid heel erg slecht dus denk ook overstuur.

ik gebruik hem ook voor me eigen feesten om iedereen ze set op te nemen en dj's draaien vaak erg hard op het mengpaneel kan ik hem niet instellen via de zoom zelf?

bedoelen jullie met zachter insturen me mengpaneel zachter zetten? djm 900

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Is het meer een soort kraak of echt een statische ruis? Hoe stuur je je mixer uit? En hoe heb je het geheel precies aangesloten?
              ik zal straks even iets opnemen en dan dat stukje hier posten!

stuur me mixer rond 4 uit ( in het oranje)

heb hem aangesloten op rood wit achterin mijn djm 900 bij rec out.

Comment

stuur me mixer rond 4 uit ( in het oranje)
                Well there's your problem. :)

Oranje lampjes = opletten, foute boel. Probeer eens alles op 0dB uit te sturen en kijk eens wat dat voor effect heeft.

Comment

Hoe moeilijk kan het zijn. Ook echt bijna elke Dj is het zelfde. De lampjes die erop zitten zullen ook aan moeten. Vervolgens klagen het geluid is slecht

De aller eerste regel is. Draai op 0db. Houd je tafel in het groen. Door de oranje en vaak zelfs ook nog rode aan te laten gaan ben je de boel alleen maar aan het overbelasten. Het is niet voor niets oranje. Als het dan ook nog oké was hadden ze die lampjes ook wel groen gemaakt. Als ik dan hoor dat er zelfs 4 lampjes oranje moeten zijn vraag ik me eigen echt af waar ben je nu helemaal mee bezig?

Leer alsjeblieft eerst je eigen te gedragen met je mixer. Ik heb namelijk een enorme hekel aan die dj's die alleen maar zoveel mogelijk lampjes laten branden. En vervolgens jawel hoor hey hallo het geluid is slecht gaan lopen roepen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    Well there's your problem. :)

Oranje lampjes = opletten, foute boel. Probeer eens alles op 0dB uit te sturen en kijk eens wat dat voor effect heeft.
                    ja dan is er niks aan de hand. voordat mijn feest begint zet ik een hardstyle nummer op gooi mid laag hoog open . daarna stel ik hem af dat die niet in het oranje gaat en klaar of hebben jullie een beter manier?

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                      Hoe moeilijk kan het zijn. Ook echt bijna elke Dj is het zelfde. De lampjes die erop zitten zullen ook aan moeten. Vervolgens klagen het geluid is slecht

De aller eerste regel is. Draai op 0db. Houd je tafel in het groen. Door de oranje en vaak zelfs ook nog rode aan te laten gaan ben je de boel alleen maar aan het overbelasten. Het is niet voor niets oranje. Als het dan ook nog oké was hadden ze die lampjes ook wel groen gemaakt. Als ik dan hoor dat er zelfs 4 lampjes oranje moeten zijn vraag ik me eigen echt af waar ben je nu helemaal mee bezig?

Leer alsjeblieft eerst je eigen te gedragen met je mixer. Ik heb namelijk een enorme hekel aan die dj's die alleen maar zoveel mogelijk lampjes laten branden. En vervolgens jawel hoor hey hallo het geluid is slecht gaan lopen roepen.
                      ik draai nog niet zo lang en heb iedereen het zo zien doen namelijk zelfs op festivals.

weet je toevallig of rec out voor of na de master word afgetapt?

Comment

Voor de master.

Maar wel een mixer kopen van 1800 euro en dan niet even te kijken van goh wat heb ik en hoe hoort het eigenlijk. Ik vind het af en toe onvoorstelbaar dat je wel weet ik hoeveel uur wil en kan werken om zoon ding te kopen maar het vervolgens teveel moeite is om een kleine fractie van die tijd te besteden aan goh hoe werkt dit ding. Wat gebeurt er als ik........

Klopt heel veel oele wappers draaien alles in het oranje / rood. Wil natuurlijk niet zeggen dat dit ook goed is. Waarom ze dit doen heb ik geen idee van. Zeker op een festival of wat andere evenemeten. Er staat dan namelijk bijna altijd nog gewoon een mixer achter de djm die het uiteindelijke volume bepalen. Resultaat is dus alleen dat het slechter klinkt. De laatste mixer word dan namelijk toch gewoon een stuk dicht getrokken.

Lang of kort draaien is voor mij geen excuus. Lees de handleiding!!! Denk zelf na.

Comment

Tja, het probleem bij de meeste DJ's is voornamelijk dat ze op het begin van de avond nog wel redelijk met de mixer kunnen omgaan, maar wel steeds een beetje en beetje harder willen, waardoor aan het eind van de avond zelfs de rode lampjes niet meer knipperen en alleen maar vol aan staan. Audiotechnisch heeft dit als resultaat dat je je DJ-mixer als een soort voorversterker gaat gebruiken, maar daar is hij helemaal niet voor gemaakt. Een DJ-mixer is helemaal niet bedoeld om geluid te versterken, slechts om geluid te mengen en dit op een gelijkwaardig niveau weer uit te sturen. Dit betekent dat je mixer helemaal overstuur raakt, want die weet niet meer hoe hij het voor elkaar moet krijgen om zo'n hard signaal uit te moeten sturen en zijn interne componenten moeten hun uiterste best doen. Kortom, je geluidskwaliteit hobbelt achteruit omdat de componenten het niet meer trekken en het gaat er gewoon rommelig en vervormd van klinken. Gewoon niet doen dus.

Een PA-eindversterker, die is bedoeld om te versterken (what's in a name... ;)). En daarnaast hebben veel DJ-mixers aan de achterkant nog een trim knop op de master-output zitten, waardoor het uiteindelijke maximale geluidsniveau alsnog helemaal dichtgenepen kan worden. Dan kun je nog met +12dB uitsturen, maar uiteindelijk blijft er dan niet meer dan +3 dB over.

Het grappige is dat vaak de geluidstechnicus wordt aangesproken dat het geluid bagger klinkt. Maarja, wordt er al vanaf de bron bagger verstuurd, dan wordt er ook bagger uitversterkt. Je materiaal respecteren, zorgen dat je geluid goed blijft klinken en communiceren met de geluidstechnicus is van groot belang.

Comment

Working...
                          X