Announcement

Collapse
No announcement yet.

Een microfoon voor zang en spraak

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Een microfoon voor zang en spraak

Hallo

Ik ben opzoek naar een niet al te dure microfoon mijn budget is 150 euro
    ik weet niet of ik een condensator of een usb want ik wil hem aan me pc aansluiten als ik een condensator koop dan heb ik ook een mixer nodig.

Ik dacht zelf aan deze microfoon: http://www.bax-shop.nl/condensator-s...t-details.html

en deze mixer: http://www.bax-shop.nl/0-tot-12-kana...t-details.html

en dan moet ik ook nog een stafief en pop filter maar ik kan ook een alles in 1 nemen: http://www.bax-shop.nl/usb-microfoon...t-details.html

Wat is het beste? als ik alles fout doe zeg het gerust ik ben net nieuw op het forum ik sta open voor kritiek

De vraag is, wat wil je er mee gaan doen? Opnemen, logisch.. ;) Maar mijn vraag richt zich meer op, wat wil je aansluiten? Komt er naast de microfoon nog meer bij kijken (instrumenten, keyboards... etc.), of heb je aan 1 microfoon voldoende?

Comment

Ik heb aan 1 microfoon genoeg en ik ga op de mixer dan nog een gitaar of keyboard aansluiten en met de microfoon ga ik zang opnemen en gewoon voor skype gebruiken maar ik heb er niet zo veel verstand van dus ik weet ook niet welk merk het beste is daarom hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen :)

als jullie nog meer info nodig hebben hoor ik het wel

Comment

Een beste merk microfoons bestaat niet. Want dat komt omdat het heel afhankelijk is van je eigen stemgeluid. ;)

Overigens denk ik dat je meer hebt aan een goede audio interface, want veel functies van een PA-mixer heb je toch niet nodig. Dat kun je dan beter besteden aan kwalitatieve converters die het analoge signaal omzetten naar een digitaal audiospoor.

Om als starter te kunnen beginnen zou je eens kunnen kijken naar een Presonus Audiobox studio produceer- en recordingbundel. Dit bevat alle essentiële onderdelen die je nodig hebt om 1 microfoon (meegeleverd) en een instrument zoals een gitaar aan te kunnen sluiten.

Wil je later nog persé een keyboard aan willen sluiten via de line inputs, dan zul je een stapje hoger moeten voor de Focusrite Scarlett studio opname-set.

Dan heb je een hele nette startersset die uit kwalitatieve onderdelen bestaat. Ja goed, er moet dan nog een microfoonstatief bij, maar die kosten ook de kop niet. ;) Een popfilter en shockmount zijn dingen waar je je dan later druk om kunt maken, als je een eindje bent met recorden. :)

Comment

De samson g track leek mij ook wel interessant omdat je daar een hoofdtelefoon en een instrument op aan kunt sluiten maar het gaat hij echt om de kwaliteit microfoon en bij een review bij die set die jij aangaf stond er dat de microfoon niet echt goed was want ik wil echt een mooi helder en warm geluid

Bedankt dat u zo snel reageert :D
          (ik ben een beginner dus ook nog advies voor gratis software?)

Comment

Bij de pakketten die ik aangaf zit al software bijgeleverd. ;)

En mocht je specifiek andere software willen, probeer dan Audacity eens. is gratis en eenvoudig in gebruik.

Comment

Ik zit nu te twijfelen tussen 3 usb microfonen:

Deze Infrasonic UFO USB condensator studio microfoon heeft s\'werelds laagste latency dankzij speciale custom driver technologie. Uw opnames zullen van zeer hoge kwaliteit zijn met dit low latency wonder!

Blue Yeti koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Samson G-Track koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

Comment

Working...
              X