Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruis in Behringer C-1U USB studio condensatormicrofoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ruis in Behringer C-1U USB studio condensatormicrofoon

Hallo,

Ik heb onlangs de Behringer C-1U aangeschaft.
    Nu heb ik al geprobeerd wat op te nemen, maar er zit een ruis aan die te overheersend aanwezig is.
    Weet iemand hier misschien raad mee?

Alvast bedankt!

Neem even telefonisch contact op met onze helpdesk om het een en ander uit te sluiten. Kan een verkeerde instelling zijn, kan ook een foutje in de microfoon zelf zijn. ;)

Comment

Oke bedankt!

Comment

Ik heb hem vandaag even grondig getest en ik moet zeggen dat je in dat ding moet schreeuwen om er een redelijk niveau uit te krijgen. Als je op 15 cm praat op normaal niveau en je speelt het af hoor je bijna niks. Krik je het volume op, hoor je inderdaad een flinke ruis. Ik heb er 2 aangeschaft en ze hebben het beide net zo erg. Nu heb ik iets van 'ach je betaald er ook weinig voor' maar het is behoorlijk hinderend. Als ik van 5cm heel hard ga praten is het nog redelijk, anders is het bijna niet te doen wegens ruis. De microfoon in mijn telefoonoordopjes hebben minder ruis.

EDIT:
        Probleem is wereldwijd bekend. Forums staan er vol mee, klachten over het feit dat de microfoon weinig opvangt. Tevens brand het lampje groen, terwijl de foto een blauw lampje heeft. Ik heb de settings aangepast in het configuratiescherm van niveau 6 naar 100. Al ben ik bang dat de db opgekrikt wordt en de kwaliteit minder wordt.
        Last edited by rintie; Friday-02-08-2013, 01:31.

Comment

Flinke ruis in een condensator is meestal het gevolg van een te lage voedingsspanning.
          Heel erg veel goedkope, kant en klare PC's hebben één USB input op het moederbord waar een doodsimpele (passieve) hub constructie tussen zit, vaak naar een heleboel USB poorten op de chassis.
          Naast een condensatormic zit daar vaak een draadloos keyboard/mouse setje op, USB sticks, externe HDD's die zich voeden via USB, geluidskaarten, enz.

Wat een oplossing KAN zijn (theoretisch) is een externe hub met externe voeding, mocht het inderdaad een voedingsprobleem zijn.

Comment

Originally posted by renevanh View Post
            Flinke ruis in een condensator is meestal het gevolg van een te lage voedingsspanning.
            Heel erg veel goedkope, kant en klare PC's hebben één USB input op het moederbord waar een doodsimpele (passieve) hub constructie tussen zit, vaak naar een heleboel USB poorten op de chassis.
            Naast een condensatormic zit daar vaak een draadloos keyboard/mouse setje op, USB sticks, externe HDD's die zich voeden via USB, geluidskaarten, enz.

Wat een oplossing KAN zijn (theoretisch) is een externe hub met externe voeding, mocht het inderdaad een voedingsprobleem zijn.
            Ik denk (weet het niet heel zeker) dat de USB imput van een MacBook Pro van €1700 toch wel redelijk op orde is. En ik hoop toch niet dat het aanschaffen van een hub met voeding de oplossing is aangezien ze het dan ook wel mochten melden in de handleiding.

Comment

Juist MacBooks staan bekend om een best wel lage beschikbaarheid van USB voeding. Je betaald ook voor de afgeronde hoekjes he... :P

Heb wat research gedaan en de C-1U trekt iets van 50mA. Dat is al ruim onder de 100mA wat een apparaat maximaal mag gebruiken zonder eerst door het OS geautoriseerd te worden. Het kan zijn dat de piekspanning bij inpluggen die 100mA overschrijd waardoor de poort wordt uitgeschakeld, maar dat lijkt me ver gezocht.

Comment

Eens.

Je betaald ook voor de afgeronde hoekjes he... :P
                :p

Het kan zijn dat de piekspanning bij inpluggen die 100mA overschrijd waardoor de poort wordt uitgeschakeld, maar dat lijkt me ver gezocht.
                Mij niet.

Kortom, Probeer de microfoon een op een ander computer (inpluggen voor het aanzetten) of die daar ook zo slecht is...

Comment

Je betaald ook voor de afgeronde hoekjes he... :P
                  Vergeet het gloeiende Appeltje niet he ;o

In ieder geval; ik heb het ook gewoon op mijn vaste PC geprobeerd en geeft het zelfde resultaat. Maar misschien maakt dit meer duidelijk.

EDIT:
                  Ik vond deze nogal 'interessante' foto op de site van Behringer zelf.

Ah, ik moet dus toch fantoomvoeding hebben voor een USB microfoon? Gelukkig klinkt dat ook hartstikke logisch (helemaal niet). Misschien is het een idee voor Bax uit te zoeken hoe het zit en het te plaatsen op de productpagina.
                  Last edited by rintie; Saturday-03-08-2013, 01:47.

Comment

Ja, een condensator heeft voeding nodig, dat krijgt ie in dit geval via je USB poort.

Comment

Ik heb deze microfoon een tijdje gehad, en na een tijdje ging hij even snel de deur weer uit. Geen behringer usbmicrofoons meer voor mij. De enige manier om een acceptabel geluidsniveau te krijgen was om het later nog eens flink op te krikken in je DAW, anders was het niet te doen. Ik gebruik nu dan ook alleen maar gewone microfoons, werkt een heel stuk prettiger en je bent veel wendbaarder met normale XLR microfoons.

Comment

Originally posted by larsholm View Post
                        Ik heb deze microfoon een tijdje gehad, en na een tijdje ging hij even snel de deur weer uit. Geen behringer usbmicrofoons meer voor mij. De enige manier om een acceptabel geluidsniveau te krijgen was om het later nog eens flink op te krikken in je DAW, anders was het niet te doen. Ik gebruik nu dan ook alleen maar gewone microfoons, werkt een heel stuk prettiger en je bent veel wendbaarder met normale XLR microfoons.
                        Het gaat nou juist om het feit dat het een USB microfoon is en je daarom niet hoeft te klooien met fantoomvoedingen.

Tevens staat er in de afbeelding dat als je microfoon fantoomvoeding krijgt dat het lampje blauw wordt.

Comment

Plug this amazing USB-mic straight into your computer and turn your PC or Mac computer into a recording system without the need for any other hardware
                          - professionele, groot-diafragma condensatormicrofoon met ingebouwde USB interface
                          - geen extra hardware nodig
                          Staat naar mijn idee hetzelfde beschreven, hetzij anders verwoord. Toch?

De enige manier om een acceptabel geluidsniveau te krijgen was om het later nog eens flink op te krikken in je DAW, anders was het niet te doen.
                          Kan verschillende oorzaken hebben, zowel qua opstelling als qua instellingen in je DAW. Indien je een microfoon bij ons aanschaft en hem niet optimaal ingesteld krijgt qua gebruik staat het je altijd vrij om de helpdesk te contacteren en te zoeken naar de oorzaak van het probleem. :)

Comment

Originally posted by Rick View Post
                            Staat naar mijn idee hetzelfde beschreven, hetzij anders verwoord. Toch?
                            Het ging mij eigenlijk meer om de tekst "When the C-1U is receiving phantom power, the blue LED will light". Mijn LED geeft groen licht, dat betekend dus dat ik fantoomvoeding nodig heb?

Comment

Lang leve USB... ;-)
                              Dit is geen nieuw probleem bij USB microfoons. (En al zeker niet de C-U1)
                              Wat je zou kunnen proberen is de bit depth en/of samplerate aan te passen.

Comment

Working...
                              X