Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opnames Audacity geven blikkerig / badkamer geluid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opnames Audacity geven blikkerig / badkamer geluid

Goedenavond,

Momenteel heb ik geen desktop meer bij de hand en probeer nu met mijn Asus N56VB mijn sets op te nemen vanaf mijn DJM 400 mixer. Mijn notebook heeft geen line ingang meer dus heb het via microfoon proberen op te nemen. Resultaat is dat het erg blikkerig, badkamer-achtig geluid.

Hierbij een linkje van wat ik hoor: http://www22.zippyshare.com/v/79184113/file.html

Mijn instellingen zijn als volgt in Audacity:

Standaard sample rate: 44100 Hz
    Standaard sample formaat: 32 bit
    High quality en best quality bij sample rate converter.
    Bij opnemen staat overdub aan

Bij het opnemen komt hij netjes niet verder dan -6 dB.

Instellingen voor Windows 8:

Microfoon 80
    Microfoonversterking 0,00 dB (was eerst iets meer maar maakt geen verschil)
    Omgeving <geen>

Instellingen Realtek:
    Ruisonderdrukking aan
    16 bit 44100 Hz CD kwaliteit

Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt!

gr. Duco
    Last edited by duceau; Wednesday-30-10-2013, 00:32.

Mijn notebook heeft geen line ingang meer dus heb het via microfoon proberen op te nemen. Resultaat is dat het erg blikkerig, badkamer-achtig geluid.
    Dat is dus het probleem. Microfooningang is niet hetzelfde als een lijningang. Wat je nodig hebt is een losse audio-interface, zoals de JB Systems Audio Converter.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Dat is dus het probleem. Microfooningang is niet hetzelfde als een lijningang. Wat je nodig hebt is een losse audio-interface, zoals de JB Systems Audio Converter.
      Ik snap dat een line ingang niet het zelfde is als een microfooningang maar ik zal niet de eerste zijn die met zijn notebook opgenomen heeft met Audacity. Is de enige mogelijk hebt zo'n losse audio-interface?

En daarbij, stel het is niet anders, is dit de goedkoopste of is deze qua prijs / kwaliteit verhouding wel de beste?

Comment

maar ik zal niet de eerste zijn die met zijn notebook opgenomen heeft met Audacity.
        Zeker niet, maar als je degelijke kwaliteit wilt kan het niet op je huidige manier. Een lijnsignaal is nu eenmaal niet hetzelfde als een microfoonsignaal. Diesel in een benzine-auto gooien kan ook niet. ;)

Is de enige mogelijk hebt zo'n losse audio-interface?
        Ja, want als je laptop niet beschikt over een line input (bij sommigen is het schakelbaar, bij anderen weer niet) dan kun je het alleen extern oplossen.

En daarbij, stel het is niet anders, is dit de goedkoopste of is deze qua prijs / kwaliteit verhouding wel de beste?
        Goedkoopste? Nee. Prima geluidskwaliteit? Ja. Voor die 2 euro extra kies ik persoonlijk liever voor de JB Systems variant en dat is wel één van de goedkoopsten. De allergoedkoopste is namelijk de Behringer UCA-202 of UCA-222. Die zijn alleen beiden niet voorradig.

Comment

Bedankt voor je snelle reactie ;)

Kwaliteit is zeker van belang. Maar als ik begrijp gaat de kwaliteit nooit beter worden als je opneemt via een mic ingang?

Zal 'm van de week anders bestellen.

Comment

Maar als ik begrijp gaat de kwaliteit nooit beter worden als je opneemt via een mic ingang?
            Nee, omdat het twee verschillende soorten signalen zijn.

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Nee, omdat het twee verschillende soorten signalen zijn.
              Oke, ik lees idd overal dat je wel aan de externe geluidskaart moet.

Ik zie op jullie website dat die niet op voorraad is. Doet die van JB systems nog onder aan die van Behringer? JB systems zegt mij qua merk niets en die an Behringer ziet er wat netter uit en veel positieve recensies. Anders zou ik bijna wachten tot hij weer wel op voorraad is.

gr.

Comment

JB Systems maakt prima producten, tenminste, dat is mijn ervaring. Behringer producten zijn vaak onder het mom 'doet wat het moet doen' in de budgetklasse.

JB Systems doet voornamelijk veel in luidsprekersystemen, DJ mixers, dubbele CD spelers, verlichting, etc.

Comment

Oke perfect, bestel hem nu ;)

Bedankt voor je hulp

Comment

zie dat dit al een oud bericht is, ik heb afgelopen zaterdag een ext geluidskaart gekocht zodat ik vanaf mixer op mijn laptop kan opnemen. Geluid dat word opgenomen is alleen dramatisch. Heel blikkerig, hol en valt soms bijna helemaal weg. Al op google gezocht maar kom er nog niet uit. Enig idee?

Valt ook op dat ik opname niveau vrij laag moet zetten anders gaat die gelijk in het rood (op geluidskaart en audacity)

Comment

Wat voor geluidskaart en wat voor mixer?
                      Hoe aangesloten?

Comment

Working...
                      X