Announcement

Collapse
No announcement yet.

zoek een audio recorder handheld

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zoek een audio recorder handheld

Kan mij iemand mij helpen een keuze te maken tussen de audio recorders
    Ben zelf aan twijfelen tussen de tascam DR40 of de Olympus LS 14
    Ik heb hem nodig voor;

Ben lid van een samba band en daar wil ik graag de gespeelde stukken opnemen.
    de zware bassen ( surdo ) en het schelle geluid van de kleine trommeltjes ( tamborin) doen op een normale telefoon of computer of cassetterecorder of video opname apertuur het geluid flink vervormen waardoor ik niets aan de opname heb.
    Hiervoor zoek ik dus zo’n ding dat dit wel goed kan opnemen. ( dit is het belangrijkste reden)

Verder doen mijn dochters zingen en zou het handig zijn om dit op een hogere kwaliteit op te nemen.

en dan als laatste doe ik regelmatig dj en verzorg ik het geluid van een band ( regelmatig invallen ) en lijkt het me leuk om hiervan opnames te maken.
    En dat laatste lijkt me zo handig via die xlr aansluiting van de Tascam maar de 3e microfoon voor de lage bassen van de Olympus lijkt me ook een reden om voor dit apparaat te kiezen

Dus heeft iemand ervaring met deze apparaten , zoja wat is de beste keuze, of misschien heel een ander apparaat. Ik sta voor iedere goed advies open.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Misschien is het een idee om het budget iets op te hogen en te kiezen voor de Olympus LS 100? Die heeft eigenlijk het beste van beide werelden, dus de XLR inputs die je op de Tascam hebt, plus de mogelijkheid om een behoorlijk geluidsvolume accuraat te registreren door middel van de ingebouwde microfoons die een SPL van 140dB aan kunnen.

Voordeel van de XLR inputs is verder dat je ook bijvoorbeeld zou kunnen experimenteren met externe microfoons of richtmicrofoons mocht er een klus zijn waar dat praktisch is.

Dit is wel een recorder in de zin van: Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Ingebouwd metronoompje e.d. is niet direct iets wat onmisbaar is, maar aangezien je aangeeft ook met je dochters te willen gaan opnemen, kan dat wel makkelijk zijn. En je kunt er zelfs een externe portable CD-writer aan vastknopen, om direct CD's te branden.

Comment

Ja Rick had hem ook al gezien maar dat is buiten mijn budget. Mag rond de 200 euro kosten.

Comment

Working...
      X