Announcement

Collapse
No announcement yet.

Microfoons en aansluitingen + vraag garantie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Microfoons en aansluitingen + vraag garantie

Dag iedereen,

Ik heb een homestudio met computer, behringer truth B1030a's verbonden via behringer UCA202 en verschillende midi controllers.
    Ik ben nu van plan opnames te beginnen maken met een microfoon, vooral voor zang, spraak en instrumenten zoals gitaar.
    Mijn vraag is nu, welke microfoon / set koop ik het best , en met welke mixer? Het zou ook handig zijn moest ik mijn UCA202 kunnen vervangen door een mixer met XLR aansluitingen voor mijn monitors (uca202 heeft enkel unbalanced out). Mijn budget zit ongeveer aan 250, maximum 300 euro.

PS: 1 van mijn monitors (behringer truth b1030a) heeft een probleempje, de tweeter begint statisch geluid te geven na ongeveer 2 uur gebruik, wat hinderlijk is in het mixproces. Ik heb deze monitors reeds 4 maand, kan ik de gebrekkige monitor nog terugsturen? valt dit onder de garantie?

Bedankt,

Max C.

Hey Max,

Waarom een mixer? Een goede geluidskaart (audio interface) en je bent klaar.
    Bijvoorbeeld: http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html
    Zit gelijk fantoom voeding (voor eventueel condensator microfoon) en instrument ingangen op. Geen balanced outputs maar he, hoe lang zijn je kabels?
    En als dat wel een pré is iets als:http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html

Voor garantie op je monitor moet je bij BAX (als je hem daar gekocht hebt) zijn. Rick?

Comment

Hey BT Studio,

Ik had graag balanced outputs omdat ik al vaak gehoord heb dat die stabieler geluid zouden weergeven. Mijn kabels zijn inderdaad niet lang, maar een meter, maar toch. Ik neem niet graag risico's op dit vlak.

grtz

Comment

Verschil tussen balanced en un-balanced zit hem in de gevoeligheid voor invloeden van buiten.
        Als je 8mtr microfoon (zwak signaal) kabel hebt zou ik zeker balanced aanbevelen.
        Voor 1 mtr line (groter signaal) en een beetje oppassen waar deze ligt (niet langs ander bekabeling) zul je het verschil niet horen. (Tenzij je het geld er al aan uitgegeven hebt :))
        Aan de ander kant (geen risico) als je het geld er voor hebt, waarom niet. Baat het niet, schaad het niet.

Comment

Ok, bedankt voor de informatie. Maar nu heb ik nog niets gehoord over de soort condensatormicrofoon en eventuele accessoires ik best zou kopen voor mijn bedrag. heb jij daar een idee over?

bedankt.

Comment

Ik heb daar ideeën zat over. :)

Comment

Zou je enkele goede modellen die jij al geprobeerd hebt willen opnoemen? op je site vind ik goede informatie maar geen specifieke modellen.

grts

Comment

Hallo MaxC,

Als ik modellen moet noemen zijn de meeste niet te vinden op bax-shop. :) (We zijn hier wel op de bax-shop forum...)
                Maar ik durf te beweren dat met elk microfoon boven de 100 euro prima opnames te maken zijn.
                Zelfs eentje onder de 100 euro heeft voor mijn gevoel een goed geluid en zijn goede opnames mee te maken.
                Tuurlijk zit er verschil tussen een microfoon van 200 euro en één van 2000 euro. Maar of die verschillen de prijs waard zijn?
                Met een beetje compressie en EQ maak je een groter verschil. :)
                Vergeet een goed statief (en voor zang plop filter) niet.

Ooh ja. Mijn mening, GEEN USB!
                Last edited by BT-Studio; Monday-30-12-2013, 20:24.

Comment

Originally posted by MaxC View Post
                  Dag iedereen,

Ik heb een homestudio met computer, behringer truth B1030a's verbonden via behringer UCA202 en verschillende midi controllers.
                  Ik ben nu van plan opnames te beginnen maken met een microfoon, vooral voor zang, spraak en instrumenten zoals gitaar.
                  Mijn vraag is nu, welke microfoon / set koop ik het best , en met welke mixer? Het zou ook handig zijn moest ik mijn UCA202 kunnen vervangen door een mixer met XLR aansluitingen voor mijn monitors (uca202 heeft enkel unbalanced out). Mijn budget zit ongeveer aan 250, maximum 300 euro.

PS: 1 van mijn monitors (behringer truth b1030a) heeft een probleempje, de tweeter begint statisch geluid te geven na ongeveer 2 uur gebruik, wat hinderlijk is in het mixproces. Ik heb deze monitors reeds 4 maand, kan ik de gebrekkige monitor nog terugsturen? valt dit onder de garantie?

Bedankt,

Max C.
                  Welke microfoon? Devine BM-600. Is in de reviews al een paar keer met een Neumann U87 vergeleken en komt goed uit de verf, zeker gezien de prijs en meegeleverde accessoires.

Welke mixer? Ik denk dat je meer hebt aan een uitgebreide audio-interface en de rest vooral softwarematig doet. Een mixer met ingebouwde EQ, compressor en effecten is leuk, maar wanneer je een droog spoor wilt opnemen om dit goed te kunnen bewerken in je software, heb je er niet zoveel aan. Ik ben zelf wel fan van de AKAI EIE interface, heb deze zelf ook thuis staan na eerst met een Lexicon Alpha bezig geweest te zijn. Heeft 4 inputs, 4 outputs, 4 inserts, 2 VU-meters die je kunt toewijzen aan je in- en outputs, aparte hoofdtelefoonuitgang (voor directe monitoring), MIDI in/uit en een ingebouwde USB hub. Blijft erg veel value for money.

Wat betreft garantie, indien geregistreerd bij Behringer kun je hem opsturen naar hun reparatiecentrum. Daar lees je hier meer over.

Comment

Bedankt Rick!

Comment

Working...
                    X