Ik wil graag een trompet gaan opnemen (thuis) op de computer. Ben nog niet zo goed thuis in deze materie.
Er wordt ook wel meegespeeld met muziek die afgespeeld wordt via computer via koptelefoon. Budget is beperkt. Als opname programma wordt op dit moment FL studio gebruikt.
Zat zelf te denken aan een Samson c01u USB microfoon. Zie alleen op internet nogal wat verhalen over latency en monitoring. Regelmatig wordt USB mic afgeraden.
Ik zie zelf 4 mogelijkheden in combinatie met opname via PC:
1 Samson c01u USB microfoon (Behringer versie schijnt nogal zacht te zijn)
2 Behringer XENYX Q802USB mixer + Behringer C1 microfoon
3 Behringer C1 microfoon + fantoom voeding (aansluiten op internal audio moederbord; chip AL887)
4 Behringer U-Phoria UM2 USB audio interface + Behringer C1 microfoon
Nu heb ik de volgende vragen:
Welk optie is kwalitatief het beste en waarom ?
Is de audiokaart van de PC significant slechter dan de "audiokaart" bij optie 1 en 2 en 4 ?
Er is ook een Behringer XENYX 802 (zonder usb). Heeft optie 2 nog meerwaarde tov geluidskaart PC ?
Is optie 4 beter dan optie 2 ?
edit:
Behringer bevestigd dat Q502USB +15v phantoom voeding heeft ipv +48v. Staat fout op de bax-shop. Dus optie 2 aangepast naar Q802.
Er wordt ook wel meegespeeld met muziek die afgespeeld wordt via computer via koptelefoon. Budget is beperkt. Als opname programma wordt op dit moment FL studio gebruikt.
Zat zelf te denken aan een Samson c01u USB microfoon. Zie alleen op internet nogal wat verhalen over latency en monitoring. Regelmatig wordt USB mic afgeraden.
Ik zie zelf 4 mogelijkheden in combinatie met opname via PC:
1 Samson c01u USB microfoon (Behringer versie schijnt nogal zacht te zijn)
2 Behringer XENYX Q802USB mixer + Behringer C1 microfoon
3 Behringer C1 microfoon + fantoom voeding (aansluiten op internal audio moederbord; chip AL887)
4 Behringer U-Phoria UM2 USB audio interface + Behringer C1 microfoon
Nu heb ik de volgende vragen:
Welk optie is kwalitatief het beste en waarom ?
Is de audiokaart van de PC significant slechter dan de "audiokaart" bij optie 1 en 2 en 4 ?
Er is ook een Behringer XENYX 802 (zonder usb). Heeft optie 2 nog meerwaarde tov geluidskaart PC ?
Is optie 4 beter dan optie 2 ?
edit:
Behringer bevestigd dat Q502USB +15v phantoom voeding heeft ipv +48v. Staat fout op de bax-shop. Dus optie 2 aangepast naar Q802.
Comment