Announcement

Collapse
No announcement yet.

Probleem met akai EIE

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem met akai EIE

Hallo allemaal,

Graag wil ik het volgende probleem voorleggen:

Ik wil zang en piano opnemen met de Akai EIE.

Piano (RD170 Roland) aangesloten op de lijningangen, prima geluid op M-Audio monitoren.
    Ook goed signaal op de software op de PC.

Nu de microfoon, ik krijg er geen signaal uit.
    Met twee verschillende kabels geprobeerd.
    Drie microfoons geprobeert, RodeNT1, SM58, Beta87a.
    Alle drie geen singaal.

Ik hoor als ik de gain helemaal open zet een soort bas achtig geluid uit de speakers komen?
    Ik heb alle vier de lijn ingangen geprobeert met de RD en alle vier geven ze de piano door.

Wat kan er fout zijn of mischien wel defect ?, microfoon ingangen kapot ?
    Geeft daarom alleen maar lijn singalen door ?
    Doe ik wat fout ergens ?

Ik hoor het graag wat de oplossing zou kunnen zijn, en/of dat die misschien gerepareert moet worden.

Alvast bedankt voor de reacties

Groet
    Eric

Hallo Eric,
    Heb je de microfoons met een XLR > XLR kabel aangesloten?
    En heb je bij de condensator microfoons wel de fantoom voeding (+48V) ingeschakeld?

Comment

Hoi,

Ja ik heb XRL kabels en ook gebruikt.
      Ik heb geen jack kabels.

En bij de Beta en de Rode de fantoom ingeschakeld.
      Heb eigenlijk van alles geprobeerd.

Misschien dat een jack kabel en microfoon wel werkt maar dat kan ik niet uit proberen.
      Zou toch allemaal moeten werken zou je zeggen.

Vind het vreemd ;-(

Groet
      Eric

Comment

Als je een multi meter hebt even meten of er wel fantoomvoeding op de XLR komt (wellicht stuk).
        Overigens zou de SM58 (dynamisch) dan wel gewoon moeten werken.
        Die doet het op geen enkel ingang?

Comment

Hoi,

De SM58 doet het ook niet op geen enkele ingang.
          Als je de master helemaal open zet en CH gain ook helemaal dan hoor je heel in de "verte"wat geluid.
          Er is denk een algemeen probleem met de Akai.

Wat ik in de youtube posts zie is dat ze microfoons aansluiten de gain op half en een perfect geluid hebben.
          Denk dat er dan iets mis is in het circuit wat de microfoons regelt
          Weet het anders ook niet.

De microfoons zijn goed gebruik ik ook voor de drive-in is en de rode is nieuw.

Raadselachtig wel dit ;-)

Groet
          Eric

Comment

Heb je je outputs wel op 1/2 aangesloten?
            Heb je de monitor knop rechtsonderaan wel goed staan? (op in)
            Heb je je master level open en op stereo staan?

Ik heb zelf de EIE Pro nu een tijdje, en de eerste begon na een dag kuren te vertonen met de voeding en fantoomvoeding, bleek een defect te zijn. Opgestuurd en nieuwe gekregen, heb er nu geen problemen meer mee. Zou misschien nu ook mogelijk zijn.

Comment

Hoi Lars

Outputs staan 1/2 check
              Monitorknop op in check
              Masterlevel staat op half of helemaal open, maakt eigenlijk geen verschil.
              Op de stand helemaal open hoor je wel wat stemgeluid maar wel met een bak ruis erbij.

Deze EIE pro is een nog niet zo oud maar ik ben niet de eerste eigenaar dus omruilen zal m niet worden.

Maar als het de fantomvoeding is dan snap ik niet waarom de SM58 het niet doet.

Na laten kijken denk ik maar...

Bedankt voor je reactie

Groet
              Eric

Comment

Staan de switches per kanaal netjes op 'mic/line'?

Meter selection op 'in' en '1/2' zodat je je inputs kunt aflezen op de VU meters?

Comment

Hoi Rick,

Ja ik heb het zo ingesteld zoals aangegeven en alle andere mogelijke opties.
                  Switches op Mice/line, de andere optie is gitaar dus dat is geen isseu.
                  Meters op 1/2 of 3/4 maakt geen verschil, geen geluid.

Punt is dat het piano geluid allemaal perfect erdoor heen komt.
                  Zit super geluid in de inteface, ook het geluid vanaf de PC op de M-Audio speakers is super.
                  Kan mijn piano stukken perfect opnemen en terugluisteren via de PC. Geen probleem.

Heb geen idee wat het kost om dit na te laten kijken of te laten testen, i.v.m. de aanschafprijs ?

Groet
                  Eric

Comment

Kan ik helaas niets over zeggen, zeker als nog niet bekend is wat het defect is. Indien het apparaat nog binnen zijn garantietermijn zit, zou ik hem op die wijze aanbieden.

Indien dat niet van toepassing is kun je hem eventueel naar ons sturen, maar let wel dat indien je niet akkoord gaat met de opgemaakte offerte, er onderzoekskosten in rekening gebracht worden (vervallen uiteraard indien je wel akkoord gaat met de offerte). Meer hierover is terug te lezen op onze Garantie & Retouren pagina.

Comment

Working...
                    X