Announcement

Collapse
No announcement yet.

HipHop/Rap microfoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HipHop/Rap microfoon

Hallo iedereen,

Ik zou graag een microfoon kopen waarmee je HipHop/Rap opneemt. Nu vraag ik me af welke microfoon daar het best voor geschikt is. Mijn budget is 150 euro (enkel voor de mic, niet voor toebehoren zoals pop filter etc). Ik zou het liefst een condensator microfoon nemen omdat ik een interface heb en dan kan ik die daar op aansluiten. weet iemand welke microfoon ik het beste zou nemen?

Alvast bedankt!

Ik weet dat ik nu waarschijnlijk een heel discussie ga starten maar...
    Voor Hiphop/rap zou ik toch echt naar een dynamisch microfoon gaan kijken.
    (Ja ik weet het, al die rappers maken filmpjes met condensator studio microfoons, maar de opnames zijn vaak met dynamische gemaakt.)
    Ook die passen prima op je interface. :)

Niet je prijsklasse maar mijn inziens wel DE hiphop/rap microfoon:
    Shure SM7B koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage
    Last edited by BT-Studio; Tuesday-29-04-2014, 21:06.

Comment

Voor Hiphop/rap zou ik toch echt naar een dynamisch microfoon gaan kijken.
      Ben ik het mee eens.
      Voor een muziekproject hebben we wel eens wat opgenomen met een rapper.
      Eerst met een studiomic (Rode NT1) geprobeerd, maar leverde niet het gewenste resultaat op.
      Toen een Shure SM58 erbij gehaald. Veel en veel beter. Kwaliteit van die mics is sowieso onbetwistbaar,
      maar het gaf de rapper meer ruimte om er zelf wat mee te doen. Zelf vasthouden, afstand tot mic bepalen, etc.

Het werkte prima en het eindresultaat was veel beter dan met de NT1.

De SM58 werkte goed, zit binnen je budget. Maar nogmaals dit waren de ervaringen met de mic die toen beschikbaar was.
      Verder met niks anders vergeleken. Misschien hebben anderen nog andere bevindingen Hij kost 108,- bij Bax.
      Kun je ook gewoon op je interface aansluiten hoor

Comment

Bedankt voor de snelle reacties! Ik ga er nog eens goed over nadenken en verschillende mic's vergelijken.

Comment

Kijk ook eens naar de AKG D5 voor deze toepassing, heeft een wat grotere grill. Bij hiphop/rap wordt vaak een hele hand over de grill gelegd en klinkt het helaas vaak alsof ze rappen in een tupperwarebakje omdat heel de microfoongrill afgesloten wordt en de lucht van je spraak niet weg kan. Deze heeft een wat grotere grill, wat het precies qua klank doet is een kwestie van even proberen. ;)

Comment

Working...
          X