Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe microfoons voor home-studio.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe microfoons voor home-studio.

Hallo allemaal,

Ik heb thuis een home-studiootje. Ik ben veel bezig met opnemen en afmixen, en bij opnemen horen natuurlijk microfoons.
    Ik gebruik nu de volgende setup:

Akai EIE Pro
    2 Behringer c2
    1 samson r12S
    en reaper DAW.

Nu ben ik al van een audio genie pro naar de AKAI EIE pro geupgrade, maar daar houd het voor mij niet op. De microfoons die
    ik nu heb vindt ik gewoon niet goed genoeg van kwaliteit om leuk op te kunnen nemen. Nu zat ik zelf aan de volgende mic's te denken:

2x Shure sm57
    1x sE Electronics X1

Dit lijkt mij zelf al een flinke upgrade vanuit mijn oude mics. Echter ken ik de microfoons alleen van horen zeggen. Mijn vraag is dus of iemand
    ervaring heeft met deze microfoons, en of er misschien betere opties zijn voor het geld. Mijn budget is 350 euro voor 3 microfoons waarvan er 2 kleinmembraan en 1 grootmembraan
    condensator moet zijn. De opnamebronnen zullen een basversterker, elektrische gitaarversterker, accoustische gitaar (zowel nylon als steel), een ukelele, een mondharmonica en een cajon zijn.
    Het hoeft echt niet allemaal super-professioneel te zijn, Maar het moet wel een upgrade zijn.

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt,
    Lars

Voor in de studio zou ik niet zo meteen naar een sm57 grijpen.

Een live setup is het een erg fijne microfoon voor wat de kosten zijn. Ik weet niet of je voor nieuw gaat ( of waarom er al gekozen is voor groot en klein membraan )

Wat ik echt erg fijne microfoons vind en er is 2de hands nog best goed en makkelijk aan te komen. De akg c3000. Nieuw misschien wat duur maar 2de hands zeker wel haalbaar. Laatst nog een zo goed als nieuwe gekocht voor een 75 of 80 euro of zo.

Wat ook erg nette microfoons zijn naar mijn mening. De rode nt microfoons. We hebben zelf een aantal nt3. Erg fijne en nette microfoon. Klinkt naar mijn mening een stuk frisser en open dan een sm57. Die is naar mijn mening dan wat minder aan de bovenkant. Dan is een rode wat helderder en open. Voor live gebruiken we ze ook en doen het dan ook erg net.

Zijn helaas wel microfoons die je 2de hands ergens vandaan zal moeten halen want nieuw zit er dus niet in.

Comment

Bedankt voor je tips!

Ik wou eigenlijk voor nieuwe microfoons gaan omdat ik me daar gewoon vertrouwder bij voel. Ik koop eigenlijk altijd alles nieuw.

De keuze groot/kleinmembraan is eigenlijk omdat ik niet anders gewend ben op te nemen. Ik heb altijd mn instrumenten met kleinmembranen opgenomen, en ik wil graag een grootmembraan voor zang en evt overheads. Mochten jullie andere opties hebben hoor ik het graag! Het budget blijft hetzelfde...

Comment

Een SM57 is niks anders dan een vreemd uitziende SM58, een dynamische microfoon dus.
        Als je een vervanging voor je C-2's zoekt, is een 57 dus niet echt een vervanger...

€350,- voor 3 (nieuwe) microfoons die een serieuze upgrade zijn, is niet heel erg ruim by the way.

Een poging:
        - Oktava MK 012, stereoset €160,-
        - Røde NT1-A €160,-

Ik heb 'standaard budget recording microfoons' genomen, geen idee of deze op een basversterker gaan werken...

Comment

Bedankt voor je tips. Ik heb nog eens goed microfoons vergeleken. Ik vind een setje boven de rest uitspringen in geluid. Namelijk de MXL 603SPR set.

Ook grootmembranen heb ik vergeleken. Daar vindt ik de blue spark toch wel voor zn prijs erg goed klinken.

Heb jij hier nog op en aanmerkingen over?
          Last edited by larsholm; Friday-06-06-2014, 22:49.

Comment

Working...
          X