Announcement

Collapse
No announcement yet.

Interface gezocht.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Interface gezocht.

Hallo allemaal.

Ik ben op zoek naar een nieuwe geluidskaart. Echter zitten daar wel een paar eisen aan. Ik ben al lang aan het zoeken naar een alles in 1 apparaat, maar ik heb het nog niet gevonden.

Ik ben op zoek naar een interface met 4 xlr ingangen en (evt een stereo line ingang). Nu is dit niet zo moeilijk, maar ik ben op zoek naar naar een interface met veel routing mogelijkheden. Ik wil bijvoorbeeld in kunnen stellen dat ik op mn koptelefoon kanaal b c en d hoor, en over de monitoren a c en d. Ook moet de interface (uiteraard) 4 kanalen tegelijk naar de pc kunnen sturen. Het is geen probleem als de sturing van routing en volumes via een pc moet.

Ik hoop dat jullie iets passends kunnen vinden, mij is het niet gelukt namelijk. Het budget is rond de 350 euro voor een alles in 1 oplossing.

Alvast Bedankt,

Lars
    Last edited by larsholm; Friday-24-10-2014, 22:23.

Met iets minder ingangen: http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html
    Meer dan je zoekt en ook iets duurder: http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html
    Kwa routering doen deze alles wat je wilt met de Mix Control.
    Last edited by BT-Studio; Friday-24-10-2014, 22:20.

Comment

Die eerste focusrite heeft genoeg ingangen voor me. Ik zocht 4 mic inputs, was een typefoutje in de post :)

Ik ga wat meer research doen naar dat mix control, daar had ik nog niet eerder van gehoord. Dat werkt ook met de 18i8 neem ik aan?

Comment

Ja die werkt ook met de 18i8. Info
        Elk ingang (of een mix van meerdere) kan naar elk uitgang (en ook verschillende mixjes) naar believen gerouteerd worden, zelfs direct.
        Video

Video Mixcontrol in 18i8
        Last edited by BT-Studio; Friday-24-10-2014, 22:33.

Comment

Dan heb ik, tenzij iemand een goedkopere oplossing heeft, er wel uit.

Wederom bedankt bill!

Comment

Geen dank Lars,
            Kwaliteit van Focusrite is niks mis mee!

Comment

Ik heb na wat zoeken ook nog een andere interface gevonden van focusrite. De saffire Pro 26.

Van wat ik heb gevonden is het grootste verschil met de 18I8 de firewire verbinding en de vu meters aan de voorkant.

Wie kan mij het voor/nadeel van de twee vertellen? Ik heb geen onboard firewire, dus daar moet nog een insteekkaart voor komen, maar dat is geen probleem neem ik aan?
              Hebben bijvoorbeeld allebij de interfaces de mixcontrol functie, en kan ik bij allebij de interfaces gewoon mijn computergeluid naar de output sturen?
              En welke firewire kaart kan ik gebruiken voor de interface?
              En is er een kwaliteitsverschil tussen usb en firewire door de hogere bitratemogelijkheid? (voor zo ver ik weet niet)
              In principe heeft de 18i8 alle wat ik wil, behalve de vu meters. Ik twijfel daardoor erg tussen de 18i8 en de PRO 26. Mijn twijfel is dus groot..
              Last edited by larsholm; Sunday-26-10-2014, 22:56.

Comment

Hey Lars,
                Afhankelijk van de besturing systeem kan firewire een probleem geven (win 8 ondersteund niet standaar oude drivers, bijvoorbeeld nodig bij de Liquid Mix van Focusrite).
                Nu zal de Pro 26 (net als de Pro 40) prima kunnen werken mits het wel de juiste interface heeft, Focurite adviseert met VIA of Texas Instruments chipset.
                Mijn Pro 40 draait als een zonnetje op Win8 maar moest wel een ander firewire PCIe kaartje in..

Comment

Dus met de juiste kaart is het geen probleem. Ik draai windows 7 en ben niet van plan te updaten.

Dan moet een firewire 400 kaart van Ti of via dus gewoon werken.

Comment

Ja, dat mag geen probleem geven. :)

Comment

Inmiddels is de interface besteld, evenals een firewire kaart.

Maar manmanmanmanman, wat is het eeen gedoe om een fatsoenlijke firewire kaart te vinden die compatible met windows 7 is. Het blijkt dat de electronicagiganten gewoon geen firewire insteekkaarten verkopen... Ook een fatsoenlijke webshop die snel een geschikte kaart kan leveren is een hele tour.

Maar het is gelukt, ik zal binnenkort mijn bevindingen in een review verwerken en posten voor de liefhebbers.

Comment

Working...
                      X