Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips/advies t.a.v. opnemen m.b.v. multimix8 en vox tonelab.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips/advies t.a.v. opnemen m.b.v. multimix8 en vox tonelab.

Ik speel gitaar. Thuis oefen ik regelmatig en speel dan mee met Itunes / backing tracks etc.

Al een hele tijd heb ik een Alesis multimix 8 (met ipod) staan.
    Tot nu toe gebruik ik deze mixer alleen maar om via mijn laptop of Ipod muziek af te spelen.
    Op die mixer heb ik een Vox Tonelab LE aangesloten,dus ik kan ook met koptelefoon op lekker meespelen.

Nu lijkt het me ook wel 's aardig om mezelf over zo'n backing track op te nemen.
    Het gaat mij niet zozeer om zeer verfijnde opnames te maken/bewerken, maar gewoon om mezelf terug te horen op een mp3-tje.

Gisteren een poging gedaan om cubebase (versie le 1.0.10, waarschijnlijk uit 2009 of zo) op de laptop te zetten.
    Deze CD met cubebase software kreeg ik destijd bij de mixer, maar destijds kon ik al weinig met cubebase en gisteren vond ik het weer een gedoe.
    Het lukte me dus weer niet om een backingtrack af te spelen en er dan lekker over heen te spelen. Wellicht omdat de software te oud is inmidels?

Mijn vraag: wat is de meest simpele manier voor mij om m.b.v. mijn Alesis Mixer opnames? Opnames waarbij ik dus over een MP3 of Backing track heen speel.

Is dit bijvoorbeeld iets: de reloop tape usb audiorecorder

Of is een nieuwere versie van cubebase - inclusief geluidskaart - zoals dit een goede oplossing?

Des te eenvoudiger, des te beter....tips en advies zijn welkom.

Wellicht ben je het beste af met een eenvoudige mulititrack recorder. Op deze manier kan je eenvoudig opnames combineren en dus hetgeen wat je speelt opnemen met een bestaande track. Deze bijvoorbeeld:

Comment

Working...
    X