Announcement

Collapse
No announcement yet.

PCI kaart voor opnemen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PCI kaart voor opnemen?

Hallo,

ik heb een roland digitale drumstel en wil deze opnemen met mijn windows7 PC. Wat voor (instap) pci kaart kan ik dan het beste aanschaffen en met welke programma editen? (misschien wil ik er ook nog wel andere instrumenten mee gaan opnemen.

Hoor graag.

vrgr.
    drummertc

Als eerste,

Welk roland digitaal drumstel heb je. Je hebt er namelijk van 500 euro en van meer dan 5.000 euro.

Ook is er nogal een groot verschil tussen de 1ne windows 7 pc en de andere. Er zijn nog een heleboel specs meer die van belang zijn bij het kiezen van de juiste kaart.

Daarnaast zou dit niet perse met een pci kaart hoeven maar zou het eventueel ook met een usb / firiwire geluidskaart / interface kunnen

Als laatste de edit software. Ook hier weer zijn er heel erg veel verschillende allemaal met zo zijn eigen manier van werken. Welke het beste is ligt maar net aan wat jij het fijnste vind. Hier zijn wel over het algemeen gewoon erg nette demo's te vinden zodat je zelf kan proberen en testen wat je het fijnste vind.

Comment

Hoi,
      Ik heb een Roland TD-4. een windows PC E8500 2 Duo PCU 3,17 GHz. 4GB RAM geheugen. Geen Firewire aansluiting nog.
      Qua software wil ik gewoon basic wat kunnen editen als hobby. Als het serieuzer gaat worden kan ik altijd nog investeren.
      Veel kennis heb ik er nog niet van. Heb je misschien een site waar ik deze basis kennis kan opdoen?

BVD

Comment

In m'n handtekening onder dit bericht kan je alles vinden wat je wil, en anders kan het het vragen.

Daarnaast zou ik geen pci kaart nemen. Je moet je moederboard zien als een gigantisch drukke stad met heel veel elektrische snelwegen die interferentie en ruis etc kunnen veroorzaken op je opnamen. Over het algemeen is het met opnemen van geluid het beste zo ver mogelijk van die snelwegen weg te blijven. Een PCI kaart is al een grote vooruitgang ten opzichte van on board. Maar het beste is om buiten je kast te werken. Een usb of firewire geluidskaart zou dus de beste optie zijn. Zelf het ik erg goede ervaringen met de focusrite saffire serie.

Daarnaast, voor een DAW zou je eens naar reaper kunnen kijken. Reaper biedt alles wat een 1000 euro DAW biedt, maar dan voor een zacht prijsje van 60$. Daarnaast hebben ze een demo die exact hetzelfde is als de volledige versie die je bijna ongelimiteerd kan gebruiken.

Het beste wat je kan doen om een geschikte daw te vinden is toch demo's downloaden en alles uittesten.

Dan als laatste, als je echtecht elcheapo wilt gaan, kan je een 2x TS jack naar 3,5mm TRS jack kabel kopen, en deze vanuit de drumcomputer naar de line in van de onboard geluidskaart van je pc brengen. Dit kan echter alleen als je pc een line in heeft (meestal de ingang met het blauwe ringetje op je moederboard's IO).
        Last edited by larsholm; Sunday-22-02-2015, 14:10.

Comment

Wat ik niet zo snel kan terug vinden over de drumset is of dit model elk component apart (hihat, tom snare enz ) een uitgaand signaal kan geven of alleen een gemengd signaal. Als het allemaal een eigen uitgaand signaal heeft heb je dus een meerder kanaals geluidskaart nodig om elk component appart op te kunnen nemen. Maar als er alleen 1 gemengd signaal uit komt van alle componenten samen dan zou je dus al genoeg hebben aan 1 stereo ingang.

Comment

De drumkit heeft een vrij gelimiteerde IO. Het heeft een line in en een koptelefoon uitgang aan één zijde. Aan de andere zijde zit een midi uitgang. Achterop zit een stereo line out en de trigger input.

De opties zijn dus als volgt:

- Je gaat vanuit de line out ou de achterkant met de eerdergenoemde kabel naar de line in achterop je computer (goedkoopst)
            - Je koopt een leuke usb/firewire interface met een stereo line in en gaat vanuit de line out op de module naar de interface. (duurder, veel betere kwaliteit)
            - Je koopt een leuke usb/firewire interface met een midi in. Je trekt een midi kabel van de module naar de geluidskaart en neemt je spel in midi op. Hierna gebruik je een Drum VSTi (addictive drums ozd) om het opgenomen spel hoorbaar te maken. (Duurder dan de eerste twee ivm aanschaf VSTi, omslachtiger dan eerdte twee, je verliest de originele sound van de drummodule.)

Comment

Working...
            X