Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bepalen tempo bij opnemen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bepalen tempo bij opnemen

Ik heb het gevoel dat ik een heel erg basaal iets over het hoofd zie!
    Ik gebruik Ableton Live om op te nemen vanaf een synthesizer. Nu wil ik een simpele drumloop maken door deze op de synth te spelen en op te nemen. Maar al probeer ik het honderd keer, het lukt mij nooit om de drums precies zo te timen dat ze op het juiste tempo in de loop vallen... Dat moet toch makkelijker kunnen?

Of doe ik gewoon uberhaupt iets heel vreemds? Ben echt complete n00b als het gaat om het opnemen/produceren via de computer....

Ik denk dat dit te maken heeft met je global quantization settings. Hier een filpmje met een simpele uitleg:

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
      Ik denk dat dit te maken heeft met je global quantization settings. Hier een filpmje met een simpele uitleg:

https://www.youtube.com/watch?v=M02vB_pRxGM
      Nee, dat is niet wat ik bedoel. Dit heeft te doen met het mixen van verschillende clips. Ik wil 1 clip opnemen (bv. een drum loop) vanaf de syntesizer die dan qua tempo precies overeenkomt met het tempo van de opname! Ik zit er eigenlijk altijd enkele tienden van een seconde naast oid waardoor de sample altijd stottert wanneer ik deze in een loop zet... Het opnemen van samples lijkt me zo'n basis iets binnen dergelijke tool, maar ik loop daar al totaal op vast! Dus kom niet eens tot het mixen van verschillende samples!

Comment

Mogelijk dat je met latency te maken hebt?
        Is het niet makelijker om:
        1. De drum loop gelijk in Ableton te maken (d.m.v. een virtueel instrument).
        2. De clip ruim op te nemen en dan binnen Ableton de begin en eind van de loop te maken.

Comment

Nee, heb geen last van latency.
          Het is qua timing zeker makkelijker om de loop in Ableton te maken. Maar ik vind ouderwets 'analoog' veel mooier! En ik heb een synth met prachtige geluiden...
          De clip ruim opnemen is prima te doen, heb ik ook wel geprobeerd. Maar deze is dan nog steeds out-of-sync met het tempo van het nummer in Ableton! Dus wanneer je dan een loop er uit knipt zit hij er qua timing nog steeds naast.... En ik kan niks vinden om het tempo van een enkele sample aan te passen - enkel van het nummer als geheel - daar heb ik dus niks aan....

Comment

Working...
          X