Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig, problemen bij opnemen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp nodig, problemen bij opnemen

Hallo,

Ik probeer al een tijdje muziek op te nemen en heb al verschillende software geprobeerd maar krijg steeds hetzelfde probleem.
    Bij Midi en Audio opnames had ik als driver Asio4all, daardoor had ik geen latency, maar na ongeveer een minuut kreeg ik getik in de opname en dat werd steeds luider. Na wat testen leek het erop dat dit probleem kwam door de Realtek HD Audio Output.
    Daarom heb ik een USB audio interface aangesloten in de hoop het te verhelpen. Ik had geen getik meer maar nu een ander probleem.
    Als ik iets opneem (midi en audio) krijg ik plotseling een korte ruis, dan is het stil, en weer even goed. maar dan weer opnieuw.
    Ook krijg ik af en toe op vol volume een lange ruis die best lang aanhoud, ik heb de bios driver geupdate, asio4all verwijderd, en al vanalles geprobeerd maar kan geen oplossingen vinden en het is zeer irritant. zou iemand mij kunnen helpen?

ik gebruik een Dell T3500 met intel xeon w3530, een firepro w7000 en 12gb ram.
    Alvast bedankt,

Rick

Wat heb je er op aangesloten?
    En welk USB interface gebruik je?

Comment

Mijn USB interface is een Lexicon Alpha die prima werkt met mp3's gamen en filmpjes, maar bij het opstarten van Cubase of samplitude begint het probleem.
      Ik heb een microfoon, keyboard en usb interface aangesloten

Comment

En wat als je er niks op aangesloten hebt?
        Kan me anders hooguit voorstellen dat je een routing fout hebt in de software...

Comment

Als ik niks aangesloten heb kan ik niet opnemen, zonder de interface heb ik na een minuut constant getikkel wat steeds harder word(via Asio4All) en met interface dit probleem. Als ik opneem via de interne geluidskaart in Audacity werkt het prima (met microfoon), maar die ondersteund geen VST's en die heb ik wel nodig. Ik heb al van alles geprobeerd om het te fixen maar niks werkt.. ook op google vind ik geen oplossingen. Ik heb ook op het Windows forum een post aangemaakt in de hoop dat het verholpen kan worden.

Comment

Working...
          X