Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kleine ruis door de mic

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kleine ruis door de mic

Hey iedereen,

Klein vraagje. Ik merk dat ik een kleine ruis, hiss, whitenoice (hoe het dan ook precies mag heten) door mijn opnames heb. Het is niet op de achtergrond, ik hoor het pas op het moment dat ik ook daadwerkelijk wat inspreek, daarna is het ook weer weg en is de achtergrond superclean.
    Ik hoor het vrijwel niet als ik geen plugins gebruik dus zo erg is het niet. Maar als ik deze wel gebruik en een stukje acapella hoor, of op een instrumental die op dat moment heel zacht staat, dan valt het best op. Ik ben nu aan het werk dus ik kan even geen voorbeeld uploaden maar als dat helpt wilt ik daar vanavond ook even naar kijken.

Ik weet niet wat voor info ik allemaal moet geven maar ik gebruik het volgende.
    - Een shure sm7b microfoon.
    - Een presonus audiobox 22vsl geluidskaart
    - Daartussen een nieuwe XLR kabel (bij de vorige kabel hetzelfde probleem)
    - Ik neem op in Cubase 5.
    - Er zit 12GB ram in de PC (als iemand verstand heeft van het maximaal benutten hiervan hoor ik het trouwens heel graag want het clipt nog vrij regelmatig)

Hiervoor had ik een AKG condensator microfoon en ik kan me niet herinneren dat ik dit probleem toen al had. Zou het toch aan de microfoon kunnen liggen?

Originally posted by hierisrevo View Post
    Ik hoor het vrijwel niet als ik geen plugins gebruik....
    En welke plug-ins mogen dit dan wel zijn (waarbij je het wel hoort)?

Originally posted by hierisrevo View Post
    - Ik neem op in Cubase 5
    - Er zit 12GB ram in de PC (als iemand verstand heeft van het maximaal benutten hiervan hoor ik het trouwens heel graag want het clipt nog vrij regelmatig)
    Besturing systeem? (64 bit?) Cubase 5, 64 bit?

Om een beetje signaal niveau uit de SM7b te halen de gain op de 22vsl redelijk vol open staan?
    (Het is niet voor niks dat deze microfoon vaak als pakket met extra gain booster wordt verkocht)
    Last edited by BT-Studio; Monday-11-04-2016, 13:25.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      En welke plug-ins mogen dit dan wel zijn (waarbij je het wel hoort)?

Met name waves plugings, geen hele zware. Een chain met daarin 2 of 3 kleine compressors doet het 'm al.

Besturing systeem? (64 bit?) Cubase 5, 64 bit?

Om een beetje signaal niveau uit de SM7b te halen de gain op de 22vsl redelijk vol open staan?
      (Het is niet voor niks dat deze microfoon vaak als pakket met extra gain booster wordt verkocht)
      Inderdaad beide gevallen 64 bit. Ik kan mijn gain knop op kwart over zetten om een goed signaal binnen te krijgen, als ik deze hoger zet gaat de opname clippen dus ik denk dat zo'n booster niet zal helpen.

Comment

Geheugen aanroepen mag dan geen probleem zijn.
        Echter kost audio processen niet alleen (virtueel instrumenten wel) niet zo zeer geheugen maar meer processor (CPU) kracht.
        Als je niet live bezig bent zou je je ASIO buffer gerust wat groter kunnen zetten.

Hoe verder de gain op je interface opendraait hoe meer ruis er zal komen.
        Dus ook hoe minder ver deze open hoeft hoe minder ruis.

2 of 3 compressors achter elkaar? :shock:
        Geen gate of zo?

Comment

Working...
        X