Announcement

Collapse
No announcement yet.

Covers opnemen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Covers opnemen

Hallo,

Ik zou graag covers willen opnemen en die op Youtube willen plaatsen.
    Nu zou ik hier alleen wel graag de beste kwaliteit voor willen (voor de prijs die ik heb), ik heb alleen 0 verstand van microfoons, opnemen, en bewerkingsprogramma's (?) en alles wat je nodig hebt.
    Ik las dingen over Rode NT1A als microfoon?
    Iemand tips/informatie? Ik zit te denken aan zo'n max. bedrag van 300.-
    Alvast bedankt!
    Last edited by Jim0; Friday-20-05-2016, 02:44.

Dag Jim,

Voor 300 euro kan je zeker leuke spullen halen! Het is een beetje afhankelijk wat je wilt doen, maar ik neem aan dat je covers wilt inzingen.
    Je hebt eigenlijk 3 dingen nodig:
    - een microfoon
    - een interface (apparaat dat analoog audio uit de microfoon overzet in digitaal audio)
    - een DAW (verwerkingsprogramma)

Met de microfoon zit je zeker goed met een Rode NT1A als starters microfoon. Dit is namelijk een grootmembraam microfoon wat voor de zang een mooie en duidelijke sound neerzet. Een alternatief is bijvoorbeeld een sE electronic X1. Die wordt ook veel gebruikt als starters mic.

Als interface zou ik een focusrite scarlett solo of een 2i2 aanraden. Deze kan namelijk studio kwaliteit opnemen en er zit een DAW systeem bij! Oftewel, je slaat twee vliegen in 1 klap. Zelf gebruik ik ook een scarlett en ze zijn erg gebruiksvriendelijk, het kan bijna niet misgaan. Ondanks dat het DAW (ableton live lite) een 'light' versie is, kan je zeker als beginner er prima mee uit de voeten. Als je een mac hebt kan je bijvoorbeeld ook de interface laten werken met garageband. Focusrite heeft ook combipacks waar eigenlijk alles inzit wat je dus nodig hebt. Deze zijn allemaal onder de 300 euro en het enige wat er niet bij zit is een microfoon standaard. Hier zou je dus ook naar kunnen kijken, deze schijnen ook best wel oké te zijn en voor de beginnen is het extra makkelijk beginnen!

Ik hoop dat je hiermee wel een beetje mee uit de voeten kan. Zoek ook gerust de scarlett producten en packs op, op youtube, dan krijg je al een beetje een impressie wat je er mee kan en hoe het kan klinken.

Veel succes en wellicht tot op youtube! ;)

Comment

Nog bedankt voor je reactie! Hier heb ik zeker wat aan :)

Comment

Working...
      X