Announcement

Collapse
No announcement yet.

Casio CTK 2400 met Audacity verbinden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Casio CTK 2400 met Audacity verbinden

Hi

Kan iemand mij hiermee helpen? Audacity herkent mn Keyboard Casio CTK 2400 niet.

Zou gewoon moeten kunnen met USB verbinding, maar kom er niet uit.

Dank je wel

Gr

Je weer dat de USB van de keyboard alleen MIDI is en geen audio?
    En zover ik weet kan Audacity geen MIDI opnemen.
    Last edited by BT-Studio; Saturday-04-06-2016, 19:54.

Comment

wat voor een kabel heb ik dan nodig? Weet je dat toevalig? Ook snap ik dan niet, waarom die dan wel de audio van mijn mixer op kan nemen?
      Last edited by Sylv; Sunday-05-06-2016, 09:42.

Comment

Om het geluid van je Casio op te nemen zou je de Phones/Output moeten nemen.
        En deze op de line ingang van je geluidskaart aansluiten (kabels is dus afhankelijk van wat voor line ingang je hebt).
        Je Pioneer wat?

Comment

Ik bedoelde mijn mixer. Die sluit ik ook gewoon aan op mijn USB direct naar mijn laptop en Audacity neemt gewoon de audio op. Geen MIDI. Waarom herkent die dan niet mijn keyboard? De handleiding geeft aan dat dat mogelijk is, ik moet enkel het volgende doen: Configure MIDI IN and MIDI OUT on the computer MIDI software. These must both be the same and named for the device/cable you installed (i.e. MIDI IN - Yahama UX-16 and MIDI OUT - Yamaha UX-16 or whatever manufacturers device you have) No matter what software is used MIDI IN and OUT MUST be configured in order to create connectivity between the software and the PC. THERE ARE NO EXCEPTIONS TO THIS RULE. If the customer does not know how to configure the MIDI IN and OUT with their Non-Casio software, they must contact their software vendor.

Geen idee wat dat betekend.

Comment

Je mixer USB is audio (geen MIDI) je Casio USB is MIDI (geen audio).
            Audacity kan audio opnemen (van je mixer dus) maar geen MIDI (van je Casio).
            Originally posted by Sylv View Post
            De handleiding geeft aan dat dat mogelijk is, ik moet enkel het volgende doen: Configure MIDI IN and MIDI OUT on the computer MIDI software.
            Computer-software in deze is Audacity maar deze neemt geen MIDI op en is dus ook niet te configureren hiervoor.

Overigens...
            Al zou je software hebben welke MIDI opneemt (ander programma of DAW dus) dan neem je nog geen geluid op.
            Info hier.
            Last edited by BT-Studio; Sunday-05-06-2016, 20:34.

Comment

Dus moet ik echt een aparte kabel kopen :/ Dank je wel voor je reactie :)

Comment

Ander kabel hangt er vanaf wat je wil doen.
                Geluid welk de Casio maakt opnemen? Ja, audio kabel.
                Midi? Ander software (geen Audacity).

Comment

Ik wil idd audio opgenomen hebben naar Audacity toe. Voor MIDI opnames gebruik ik Ableton

Comment

Originally posted by Sylv View Post
                    Ik wil idd audio opgenomen hebben naar Audacity toe. Voor MIDI opnames gebruik ik Ableton
                    :shock: Waarom gebruik je voor audio ook geen Ableton?
                    Maar goed, ja met de juiste kabel (die past in je Casio en in je geluidskaart) zou je de audio moeten kunnen opnemen.

Comment

Dat heb ik geprobeerd, maar Ableton vind die ook al niet :/

Comment

Geen audio van de Casio bedoel je?
                        Dat klopt. Over de MIDI wordt immers geen audio gestuurd.
                        MIDI zou geen probleem voor Ableton mogen zijn.
                        Maar met de juiste kabel zou je zowel in audacity als in Ableton audio (via je geluidskaart) moeten kunnen opnemen.
                        Last edited by BT-Studio; Sunday-05-06-2016, 22:13.

Comment

MIDI vind die wel, maar audio niet en idd de CASIO niet. Moet dus een kabel en een geluidskaart aanschaffen, want die heb ik ook al niet :/ Dacht t ff snel opgelost te hebben met een USB haha

Comment

Zou je me kunnen helpen en vertellen of deze geschikt is als muziekkaart? Focusrite Scarlett 2i2 USB audio interface. Dank je wel :)

Comment

Hallo Sylv.
                              De Scarlett 2i2 is een prima interface.
                              Met deze kabel er bij (neem aan dat uitgang op de Casio een grote jack is) kune de Casio op de 2i2 aansluiten.
                              Of ander merk / lengte natuurlijk.

Comment

Working...
                              X