Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aansluiten Moog Sub 37

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aansluiten Moog Sub 37

Hallo,

Er is wat verwarring ontstaan met het aansluiten van mijn Sub37. Ik ben behoorlijk nieuw op het gebied van recording, dus ik hoop dat iemand mij op de juiste weg kan helpen.

De bedoeling is dat ik de synth in Ableton werkend krijg en midi/audio kan recorden (en gebruik kan maken van de inhouse editor van Moog). Daarnaast wil ik de synth ook eventueel gebruiken voor het aansturen van andere VST's binnen Ableton. Nu weet ik niet hoe ik dit het beste kan aansluiten op mijn interface want ik heb maar een beperkt aantal opties.

Ik gebruik een Focusrite Scarlett 2i4 (eerste generatie) interface. De 2 main outputs zijn al in gebruik voor mijn monitoren. Ik heb dan alleen nog de unbalanced RCA outputs over. Wat is hier verstandig om te doen om de Sub37 aan te sluiten? De USB aansluiting op de Sub37 maakt alleen gebruik van midi, dus wat kan ik het beste aanschaffen? Een USB of midi kabel?

Alvast bedankt voor het lezen :D
    Last edited by Taranta; Tuesday-11-04-2017, 20:27.

Hallo,

Misschien goed om eerst twee dingen te begrijpen. MIDI en audio zijn twee verschillende dingen.
    De audio van je Moog kun je opnemen door de uitgangen (van de Moog) aan te sluiten op de ingangen van je 2i4.
    Midi is geen audio maar alleen dus de data van toets aanslag.
    Dat kan via de USB van de Moog of met DIN5 Midi kabels tussen je Moog en de 2i4.
    In Ableton kun je dan met die midi signalen eventueel een ander virtueel instrument (VST) bespelen.
    Dus voor MIDI DIN5 of USB, voor audio Out Moog naar In op 2i4.

Comment

Ander instrument, zelfde principe...

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
        Hallo,

Misschien goed om eerst twee dingen te begrijpen. MIDI en audio zijn twee verschillende dingen.
        De audio van je Moog kun je opnemen door de uitgangen (van de Moog) aan te sluiten op de ingangen van je 2i4.
        Midi is geen audio maar alleen dus de data van toets aanslag.
        Dat kan via de USB van de Moog of met DIN5 Midi kabels tussen je Moog en de 2i4.
        In Ableton kun je dan met die midi signalen eventueel een ander virtueel instrument (VST) bespelen.
        Dus voor MIDI DIN5 of USB, voor audio Out Moog naar In op 2i4.
        Bedankt voor je reactie!

Wat ik met midi recorden bedoel is simpelweg mijn toetsaanslagen op de Moog laten "printen" in Ableton. Ik begrijp dat er een aparte kabel nodig is naar mijn interface om daadwerkelijk het geluid van de Moog in mijn DAW te kunnen opnemen. Dit zal dan via een Jack - RCA kabel moeten neem ik aan?

Mijn andere synth is virtual analog en kan wel gebruik maken van audio en midi over USB, dus het lijkt mij verstandig om voor de Moog dan een midi kabel aan te schaffen zodat ik USB poorten bespaar op mijn desktop :)

Comment

Jack - jack (ts) kabel voor audio opname.
          Ook wel instrument kabel genoemd.
          (Rca is een uitgang op de 2i4, je moet 1 van de ingangen aan de voorzijde hebben)

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
            Jack - jack (ts) kabel voor audio opname.
            Ook wel instrument kabel genoemd.
            (Rca is een uitgang op de 2i4, je moet 1 van de ingangen aan de voorzijde hebben)
            Bedankt voor je tijd, heb inmiddels kabels besteld!

Comment

Working...
            X