Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onbetrouwbare Steinberg UR 44

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Onbetrouwbare Steinberg UR 44

In het begin was ik laaiend enthousiast over mijn Steinberg UR 44. De bouwkwaliteit is super, de mogelijkheden en bijgeleverde software idem! Ik heb er dan ook met veel plezier mee opgenomen, gemixt en gemasterd. Totdat de problemen begonnen, nu zo'n 9 maanden geleden.

Ik sta op het punt om de unit nu voor de 2e keer binnen 8 maanden aan te bieden ter reparatie.
    Beide keren met hetzelfde (terugkerende) euvel: No power!

De eerste keer dat hij retour ging lag het niet aan de adapter. Sterker nog: men heeft geen defect vast kunnen stellen. Toen ik hem terug ontving na de 1e reparatie werkte alles weer als vanouds, terwijl men niets heeft gerepareerd, volgens de retour bon...

Vanavond wil ik mijn systeem opstarten en mijn UR 44 inschakelen zoals ik dat altijd doe, maar de power led blijft uit. Apparaat start dus weer niet op!

Wat ik ook probeer: andere wandcontactdozen in huis op andere groepen, adapter verwijderen, opnieuw insteken, half uur van de stroom halen... Niets helpt...

Ik krijg zo langzamerhand het vermoeden dat er intern iets niet in orde is, want de bijgeleverde adapter werkt gewoon... Dit euvel is exact hetzelfde als de eerste keer. Toen kon men geen oorzaak vinden.

Het is niet fijn om een interface te hebben die onbetrouwbaar is. Gelukkig heb ik op dit moment geen belangrijke projecten die op tijd klaar moeten zijn, maar dan nog!

Dit product heb ik gekocht in 2015, en volgens mij is dit een "bad unit" ....
    Het lijkt me voor de hand liggend dat mijn UR 44 wordt omgeruild voor een ander exemplaar. Dit kan zo niet langer. Wellicht handig om contact op te nemen met de Yamaha/Steinberg importeur?

Zolang er geen aanwijsbare oorzaak van het uitvallen van deze unit is aan te wijzen, zit ik met een onbetrouwbaar exemplaar, wachtend op de volgende uitval... En dat lijkt me niet de bedoeling!

Zijn er nog meer eigenaren van een UR 44 met vergelijkbare problemen, of heb ik gewoon echt een "maandagmorgen model"?

Groeten,

Paul Niessen

Mogelijk printbreuk?

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Mogelijk printbreuk?
      Dat zou best kunnen zijn... Of een defecte elco in het voedingsgedeelte... Vreemd blijft het dat de unit de eerste keer niet is gerepareerd omdat er schijnbaar niets te repareren viel... Maar het probleem zou natuurlijk nu best terminaal kunnen zijn...

Comment

Tja, dat zal alleen een reperateur na doormeten kunnen bepalen.
        En mogelijk dat bij eerste keer reperatie het apparaat geen kuren vertoonde, dan valt er ook niks te repareren.

Comment

Working...
        X