Announcement

Collapse
No announcement yet.

DBX 286S microfoonvoorversterker aansluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DBX 286S microfoonvoorversterker aansluiten

Via deze weg een vraagje..
    Ik ben in het bezit van een D&R Webstation.
    Ik heb daarbij een "DBX 166XS compressor/Limiter/gate op aangesloten.
    Nu wil ik om mijn stem wat beter te laten klinken en zorgen dat we geen achtergrond geluiden hebben, een "DBX 286S microfoonvoorversterker" gaan aanschaffen.
    Nu is mijn vraag hoe ik die precies ga aansluiten, kan iemand mij daarbij helpen, en welke kabels ik daarbij moet bestellen.
    Alvast bedankt..

Pieter

Microfoon naar 286s microfoon ingang (XLR), uitgang naar line ingang op mixer.
    Met zo iets
    Devine VA3013 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

(1 kant maar nodig, helaas is mixer niet balanced) .

Comment

Dank je wel voor je antwoord BT-Studio.
      Dus ik sluit mijn microfoon op de 286s aan, en dan met één jackplug (output 286s) naar de line ingang van de mixer (2x RCA male)
      Of moet het met twee jackplugs (Output en Input op de 286s) Moet die jackplug stereo zijn ??
      Last edited by pzwegers; Sunday-17-11-2019, 14:31.

Comment

De 286 is mono, dus 1 jack (out).
        Deze moet TS (mono) zijn aangezien RCA ook ongebalanceerd is.
        Je zou een splitter kunnen gebruiken om signaal op beide kanalen van de mixer te krijgen.
        Zo iets.

Comment

Originally posted by pzwegers View Post
          Nu wil ik om mijn stem wat beter te laten klinken en zorgen dat we geen achtergrond geluiden hebben, een "DBX 286S microfoonvoorversterker" gaan aanschaffen.
          Ik betwijfel overigens of dat gaat helpen...
          9 van de 10 keer is het microfoon en of ruimte. ;)

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
            Microfoon naar 286s microfoon ingang (XLR), uitgang naar line ingang op mixer.
            Met zo iets
            Devine VA3013 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

(1 kant maar nodig, helaas is mixer niet balanced) .
            Is een TRS-XLR kabel niet veel eenvoudiger? Dan op de webstation gain helemaal terugdraaien (je hebt immers de voorversterker van de mixer niet meer nodig), en het lineknopje indrukken.
            Je (losse) compressor is waarschijnlijk ook overbodig, want die 286s heeft een ingebouwde compressor (volgens Bax).

Peter

Comment

pboosten, jij bedoeld dan dat ik de microfoon XLR aansluit op de 286s, en dan via een jackplug (output) terug ga naar de XLR aansluiting op mijn webstation?
              en moet die jackplug stereo zijn dan? omdat BT-Studio aangeeft dat het mono moet zijn?

Comment

Ik zou de XLR op de mixer niet hiervoor gebruiken (impedantie probleem), of je moet een DI box gebruiken.
                Maar tip van Peter is wel een goede, zou de insert gebruiken dan.
                Mono jack (TS) aan beide kanten en je bent klaar.

Comment

Working...
                X