Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drum recording

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Drum recording

Hello!

Thuis wil ik graag beginnen met opnames van mijn drums, via meerdere sporen.
    Ik kan redelijk goed overweg met mixers etc. alleen recording is zo goed als nieuw voor mij.

Ik wil graag gebruiken gaan maken van een goede analoge mixer, een interface met voldoende line ins en een passende software.

Het volgende is mij nog niet geheel duidelijk
    Stel ik ga met 8 mics naar de mixer, en via de mixer naar een interface met 8 line ins. Hoe sluit je de bekabeling dan aan? Als ik de master out van de mixer zou gebruik heb ik maar 2 sporen lijkt mij? Zijn er mixers die voor elk kanaal ook een output hebben? Zodat ik 8 sporen de interface in stuur?

Of is mijn denkwijze fout? Ik hoor graag van jullie!

Groeten Evan.

Waarom moet daar een mixer tussen?

Volgens mij ben je beter af met een groot genoeg gedimensioneerd audio interface

Peter

Comment

Dat klopt, maar als audiofiel heb ik graag een mixer in de studio. Vandaar de vraag.

Comment

Al snap ik niet wat een mixer met audiofiel te maken heeft, er zijn wel mixers met multi channel outputs over usb.
        Voorbeeld
        Presonus StudioLive AR8c koop je bij Bax Music met 60 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Comment

Ah oke, dat is ook een optie. Ik ben twee keer met mijn band in een studio geweest. Beide keren staat er een analoog mengpaneel met een interface. Waarom gebruiken zij dan nog een mixer?

Bijzonder dat jij een mengpaneel niet aan “audiofiel” kan linken haha.

Comment

Ken studio's welke alleen een mix console (nog) hebben staan om indruk op de klant te maken.
            Deze er zelfs weer neerzetten als een klant op bezoek komt. :D
            Ook zijn er die denken dat "analoog mixen" beter is.
            Als je toch graag analoog mixers wil gebruiken zou je er één kunnen nemen met inserts.
            En deze gebruiken om per kanaal naar en van je interface het signaal te sturen.

Zelf gebruik ik er één alleen voor de performer, zodat deze zijn eigen monitoring kan afregelen.

"Audiofiel" link ik aan mensen welke (als ze het serieus nemen) liever alles zo puur mogelijk hebben.
            En dus zo min mogelijk in het signaal pad en dus zeker geen mengpaneel.
            Last edited by BT-Studio; Monday-23-03-2020, 17:04.

Comment

Bedankt voor de feedback!

Comment

Een andere optie is misschien wel de Behringer XAir 18 XR. Deze mixer bedien je met of een Android apparaat, of I-Pad of PC. Via een van de volgende drie connecties: Als Acces Point, Als WiFi Client of middels ethernet. Deze mixer is meteen je Audio Interface en de USB aansluiting maakt het mogelijk alle kanalen apart in een DAW op je PC/laptop op te nemen.

Comment

Working...
                X