Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies over instellingen Tascam recorder gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies over instellingen Tascam recorder gevraagd

Vandaag heb ik een Tascam DR-07x ontvangen. Die ik wil gebruiken om, jaja, de overlast van mijn buren op te kunnen nemen als bewijs. Helaas, ik kan wel wat leukers verzinnen om te doen met dat ding.

Het gaat vooral om contactgeluiden als stampen, bonken, dreunen van lopen, rennen en met deuren slaan (lage frequentie neem ik aan?). Maar ook gesprekken en schreeuwen. De tijdstippen waarom dit gebeurt wisselt van vroeg in de ochtend met de voordeur slaan als er dus helemaal nauwelijks omgevingsgeluid is, tot boven mijn tv uit bonken door op platvoeten door het huis te lopen in de late avond.

De instellingen die ik in eerste instantie gebruikte werkten totaal niet. Ik hoorde de geluiden nauwelijks, het minste of geringste zorgde voor een peak (en al helemaal de af-en-toe blaf van mijn hond) en de opnames kwamen in verschillende korte bestanden te staan ipv in 1 opname.
    Ik weet trouwens ook niet hoe ik een en ander omzet in Audacity (usb aansluiting lukt, maar dan?). Want de files zo rangschikken en bewerken dat ik ze overtuigend terug kan laten horen is natuurlijk wel handig.

Heeft iemand genoeg verstand van zoŽn apparaat en de verschillende aspecten van geluid (db, tone, stereo/mono, volume, input, level, etc etc.) om me te kunnen adviseren? Ik ben zover dat ik denk dat ik de Low Cut uit moet zetten. Toch?

Alvast bedankt en je draagt bij aan herstel van de gemoedsrust van mij en mijn gezin : )

Was een spl meter geen betere investering geweest?
    Dit soort "opnames" zegt niet zoveel.

Comment

We worden niet geloofd of serieus genomen. Dus als ik alleen met geluidsniveaus of decibellen aankom kan dat overal gemeten zijn. Ik moet juist terug kunnen laten horen dat het van hen komt.

Comment

Working...
      X