Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reloop RMP 2 Recorden @ PC?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reloop RMP 2 Recorden @ PC?

Hallo,

Ik had een vraag. Ik wil graag een setje opnemen van mijn Reloop RMP 2's.

Ik weet alleen niet hoe ik hem op mijn PC moet aansluiten, ik heb een geldige versie van Virtual DJ dus mischien kan ik hem daarop aansluiten?

Ik heb gehoort dat dit moet met een tulp-kabeltje?

Heeft iemand hier meer verstand van en wil mij mischien helpen?

Ik hoop snel wat van jullie te horen!

Groetjes,
    RowanS

Heb je ook de beschikking over een mengpaneel? Zoja, verbind de record of booth out van je mengpaneel (tulpjes) met een ingang van je PC (3.5mm jack, ook wel mini-jack genoemd). Vervolgens kun je het een en ander opnemen met het programma Audacity, dat vrij te verkrijgen is.

Comment

Hartelijk bedankt, ik zit met nog een probleem ik heb computer boxjes. 2x gewoon en 1x bass. en de uitgang hiervan past wel in me pc en niet op me mixer. Ik ga dus morgen zoiezo even naar de mediamarkt om die uitgang te halen als die te krijgen is : output en andere kant rood wit. Dan neem ik meteen even zoon tulp kabeltje mee.

Dankjewel voor je hulp!

Comment

Daar had je al een topic over :)

Maar met dezelfde kabel zou dat moeten kunnen, indien je RCA linelevel outputs op je mixer hebt.

Comment

Ik heb geen idee wat RCA linelevels outputs zijn.

Maar laten we inderdaad verder gaan op het andere topic =)

Comment

RCA linelevel outputs is een chique en voor beginners lastige benaming voor een lijnuitgang via tulp, dus bijv. je master out, record out, booth out, etc.

Comment

Oke bedankt, ja die lijnuitgangen zitten er inderdaad op dus moet wel lukken.

Bedankt voor jullie snelle hulp!

Comment

Ik heb de mini jack kabel, en ik heb Audacity gedownload.

Maar hij pakt hem niet als ik op recorden duw.

Moet ik mischien nog iets aan de instellingen veranderen ofzo?

Alvast bedankt!

Comment

Hoe bedoel je, hij pakt hem niet? Op welke uitgang heb je hem gezet, en op welke ingang? Hoe staan je instellingen in Audacity qua ingangen in preferences? En hoe staan de instellingen in de volumemixer van je OS (Windows/Mac)?

Comment

Hij doet het al, ik had hem in de verkeerde input op pc geduwd.
                    Nu is alles wel goed =)

Comment

Working...
                    X