Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audacity probleem (instellingen?)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audacity probleem (instellingen?)

Hallo,

Ik zou graag een mix opnemen met met laptop. Ik beschik over volgende tools.

- Laptop Dell vostro 1000
    - Traktor LE
    - Numark Omni Control
    - Audacity
    - Panasonic Super Woofer

Kabels:
    Laptop naar mengpaneel: rood wit van 2 naar 1 (2 in paneel & 1 pc)
    mengpaneel naar woofer: rood wit kabel 2 uitgangen aan beide kanten.

Nu is het probleem, hopelijk heeft iemand ervaring met audacity het volgende:

In audacity zelf, als ik klik op record en mn mix beluister hoor ik enkel en alleen geruis

Iemand die kan helpen?

Mvg

Hoe zit je kabel vanaf je mixer nu precies aangesloten aan je computer? Welke ingang? Heb je misschien een foto anders?

Comment

Die zit in de microfoon ingang, een rechstreekse line-in ingang heeft mijn laptop niet, is dit het probleem?

Comment

Ga in Audacity eens naar "Bewerken" -> "Voorkeuren"
        Check eens of de goede ingang geselecteerd is voor opnemen?

Comment

Originally posted by backspace View Post
          Die zit in de microfoon ingang, een rechstreekse line-in ingang heeft mijn laptop niet, is dit het probleem?
          Niet voor dit directe probleem, maar je kunt niet zomaar je mixer die uitstuurt op linelevel, in een microfooningang douwen op je PC. Dit signaal gaat namelijk voorversterkt worden, waardoor je een erg overstuurd eindresultaat krijgt. Niet doen dus, ga dan voor een externe audio interface met linelevel inputs. De Behringer UCA202 heb je al voor 30 euro.

Het werkt wel, maar ter vergelijking, je douwt toch ook geen CD-speler in je phono-ingang. (En ik hoop dat je weet wat ik daar mee bedoel, zo niet, ga het maar niet uitproberen.)

Comment

jah dan komt er niet zo'n lekker geluid uit:p

Comment

het kan ook zijn dat je microfoon op de laptop uitstaat

Comment

Dat maakt niet uit. Een microfooningang is niet geschikt om line-level ingangen op aan te sluiten. Als het ECHT niet anders kan, bij bijvoorbeeld camera's met alleen een mic in, heb je een attenuator van Shure, de A15LA die je signaal met 50 dB attenueert. Bij een gebalanceerd signaal van +4 dBu is dit ideaal.

Comment

Working...
                X