Announcement

Collapse
No announcement yet.

Recording spullen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Recording spullen

Hallo,

Ik zoek de volgende spullen, die wel een beetje goede kwaliteit hebben maar tog niet al te duur .

- Microfoon (dit is bedoeld voor het opnemen van tracks (liedjes dus) , deze mag ongv, 350 euro kosten )

De rest van de spullen weet ik nog niet, daarvoor vraag ik jullie hulp ook.
    wand ik wil thuis zelf tracks kunnen opnemen.
    Wand ik ga beginnen met rappen. Maar vraag me af wat ik dan nodig heb.
    Ik heb zelf een laptop die ik hier voor wil gebruiken.
    Alleen wat is er allemaal voor nodig?
    microfoon.. mengpaneell..? kan iemand mij inlichten?

Groetjes,
    Tim

ps:
    zoals ik al zij ik wil wel een beetje kwaliteit maar ook weer neit AL te duur uit zijn!

Røde NT2A heeft al een shockmount en popshield en is ook nog eens een erg neutrale en warme mic. Is ook mijn mic van voorkeur bij mannen (tenor en bariton), hoewel ik bij vrouwen eerder neig naar een Sennheiser Evolution microfoon. Waar dat hem in zit, tja, elke stem en elke microfoon is anders. Een degelijke allround is dan de SM7B van Shure.

Zoals gezegd heb je nog een popshield, windkap en shockmount om hinderlijke geluiden te voorkomen. Respectievelijk de plosieven, adem en de handling noise.

Verder is vanwege de handling noise ook een microfoonstatief een vereiste. En een redelijk akoestisch dode ruimte. Dan heb je nog iets nodig om mee op te nemen: je laptop. Met je interne geluidskaart gaat dit hem alleen niet worden. Ik zou kijken naar de E-MU 0202 USB. Doet wat het moet doen, en dan met een sample rate van 192kHz, voor nog geen honderd euro.

Feitelijk ben je klaar om op te nemen. Je hebt nog een hoofdtelefoon die niet lekt nodig voor de vocalist, en iets om zelf mee af te luisteren. Misschien een reverbkastje als je dit nog niet kunt patchen of rerouten.

Meer leesvoer, aanrader! http://www.bax-shop.nl/forum/f96-ken...opic-6668.html

Goed doorlezen en gaan! Kan trouwens erg leuk zijn, recording, maar je moet er wel even de tijd voor nemen om je goed in te lezen.

Biji vragen hoor ik het graag. Excuses voor de spelvauten, typt niet echt lekker op een iPad.

Comment

Microfoon Sony C800g

Oo wacht. voor rap. deze, http://en.wikipedia.org/wiki/File:Myfirstsonymic.jpg
      (Ook een sony)

Begin eerst maar te rappen. Als dat allemaal lukt kun je het nog altijd opnemen.

Comment

Of je neemt op wat je gerapt hebt, schiet dat de wereld in en ontvangt commentaar van mensen die je tips kunnen geven.

Zo kan het ook. ;) En dan heb je al een leuke basis qua spulletjes te pakken.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
          Microfoon Sony C800g

Oo wacht. voor rap. deze, http://en.wikipedia.org/wiki/File:Myfirstsonymic.jpg
          (Ook een sony)

Begin eerst maar te rappen. Als dat allemaal lukt kun je het nog altijd opnemen.
          Geen argumenten, lollig gedrag; de toegevoegde waarde is weer nul....

Comment

@ Patrick, Je onderschrift zegt het allemaal.
            Probleem is alleen dat er zoveel @&% is dat het zoeken is naar "good music".
            @ Rick, Ja dat is zo. En is ook goed voor de verkoop. :)

Mijn punt is dat er (te) veel wordt geinvesteerd in gadgets en (te) weinig in performance.
            Maar hé, tis mijn geld niet. Aan het spul zal het dan in idergeval niet liggen.......

Comment

Working...
            X