Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opnemen met een externe geluidskaart/interface

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opnemen met een externe geluidskaart/interface

Hey!

Ik heb niet overal evenveel verstand van dus 't kan zijn dat ik nogal wat domme dingen ga vragen of zeggen, maar ik zou 't heel erg waarderen als jullie me zouden kunnen helpen!

Voorheen nam ik altijd op met een mic voor het speakercabinet, maar nu wil ik graag m'n gitaar opnemen direct vanuit m'n buizentop. Ik heb opgezocht dat de beste manier is om dit te doen, met de 'send' van m'n top is.

Nu is 't punt dat ik geen idee heb wat voor interface/geluidskaart ik hiervoor moet aanschaffen. Momenteel heb ik een crap ding van Behringer van 30eu en daar kan ik niet zoveel mee in dit geval.

Weet iemand wat voor interface/geluidskaart ik moet hebben om op deze manier op te nemen?

Alvast hartstikke bedankt!

Wil je persé direct opnemen naar een computer, of liever naar een los apparaat? (Dat bijv. ook live gebruikt kan worden)

Comment

Ik raad de E-MU 0202 aan. Kost je nog geen 100 euro en je kan wel opnemen met een sample rate van 192 kHz. Dat vind je bij geen enkel andere interface in die prijsklasse.

Je hebt wel maar één XLR/jack combo ingang maar goed en geen fantoomspanning maar dat heb je niet nodig én mag je in deze prijsklasse ook eigenlijk niet verwachten.

De Direct Monitor functie lijkt me voor jouw toepassing ook een pré.

Comment

Working...
      X