Announcement

Collapse
No announcement yet.

opnemen via laptop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• opnemen via laptop

Hallo allen,

Ik heb een soundcraft spirit e12 met record uitgang, nou wil ik iets opnemen vanaf mijn mixer naar mijn laptop kan ik dat doe door middel van een tulp naar Jack kabeltje of moet daar een geluidskaart tussen? Laptop's die ik tot mijn beschikking heb zijn: HP 602 en een Samsung R519.

En zou ik de Mic in kunnen veranderen naar een Line ingang? Voor het opnemen.

Bij voorbaat dank,

Jordy

niemand?

Comment

Of je je mic naar een line ingang kunt omzetten hangt af van de interne geluidskaart in je laptop. Vaak zit er een stukje software standaard in (zie je dan rechtsonder verschijnen bij de draaiende programma's).

Mocht dat niet lukken, dan heb je inderdaad een audio-interface nodig voor optimaal resultaat.

Comment

bedankt voor de reactie,

ik kan wel het ingangssignaal dat wordt nu met 20 dB versterkt dus als ik die dan om 0 dB zet dan wordt het denk ik een line signaal. Maar zou ik de microfoon ingang kunnen opblazen als ik het via mijn record out aansluit?

MVG
        DJ Jordy

Comment

zou ik de microfoon ingang kunnen opblazen
          Je kunt het proberen met een rietje. :mrgreen:

Maar zonder dollen, hoogstens wordt de geluidskwaliteit zwaar bagger. Dat hoor je gelijk als je het opgenomen signaal terugluistert. Experimenteer er eens mee zou ik zeggen. ;)

Comment

bedankt voor de snelle reactie,

Ik heb 27 mei namelijk een feest en ik zou graag een stukje op willen nemen.
            Dus dat word deze week maar eens wat proberen:P

MVG
            DJ Jordy

Comment

je mic in line kan je veranderen in configuratiescherm ;)

Comment

bedankt,

maar zou jij mij kunnen vertellen waar? het is Windows vista en 7

MVG
                Jordy

Comment

Meestal heeft je PC een stukje kleine software voor de geluidskaart, Realtek audioconfiguratie ofzo. Vaak krijg je een popup schermpje bij het inpluggen van een apparaat in een in- of uitgang, dan moet je even het juiste selecteren.

Comment

owke gaan we vanmiddag eens proberen:P

Comment

bij windows 7 doe ik configuratiescherm en ga dan naar hardware en geluiden ga dan geluid in het schermpje wat zich opent ga dan in dat scherm links boven naar opnemen en kies dan line ;) zo simpel is dat ;) ik doe dat ook want ik gebruik cubase 6 voor het opnemen . mijn mixtape's neem ik op van mixer naar laptop ;) dan klinkt dat zo

Explore the largest community of artists, bands, podcasters and creators of music & audio

succes er mee ;)

grtzz

Comment

hallo, bedankt voor de reactie,

Ik zie dat cubase 6 een betaalt programma is? ik heb al virtual dj zou ik die ook kunnen gebruiken??

MVG
                        Jordy

Comment

ja cubase is inderdaad een betaald programma en ook nog is vrij prijzig maar je kan er veel mee .
                          produceren / opnemen / masteren

vdj heb ik niet zo veel ervaring mee ik ben namelijk geen pc dj ;)
                          ik draai zelf namelijk met 4x pioneer cdj 1000 mk3

Comment

hallo allemaal,

Ik heb een klein vraag je over de http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...html?showall=1

In een van de reviews staat dat je de uitgang en de hoofdtelefoon uitgang kan gebruiken voor een 2decks systeems kan iemand dit bevestigen?

Ik zoek namelijk nog een externe geluidskaart voor mijn drive-in want nu kan ik geen muziek voor beluisteren.

Edit: Ik wil hem gaan gebruiken in combinatie met virtual dj
                            Last edited by DJordy; Thursday-05-05-2011, 16:03.

Comment

niemand?

Comment

Working...
                              X