Announcement

Collapse
No announcement yet.

vocal vragen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vocal vragen.

stel je hebt een vocal bijvoorbeeld hallo.
    het eerste stuk in het liedje is 16 maten lang.
    om elke oneven maat. (1,3,5,7,9 ect). hoor je een vocal.(bijvoorbeeld hallo).
    bij de 8maat tot de 16 maat heb ik onder de beat een extra clap neergezet. (vondt ik wel mooi). bij de 8maat begint dus het geklap.
    (moet ik dan op de 9maat beginnen met klappen. of gewoon bij de 8 maat?? want de vocal begint bij de oneven maten). (1,3,5,7,9,11,13,15,17.)

dus moet ik het klappen begingen bij de 8maat of de 9maat.?????.

Maakt niet uit.

Zolang je in je maten blijft, ik neem aan dat je voor 4 heb gekozen. Is het geen enkel probleem. Word wel raar als je met je klappen telkens gaat wisselen van 8 weer naar de 9de en dan weer naar 8.

Ik tel meestal niet heel veel verder dan 4 en deel het dan weer op in blokjes van 4.

Als ik dat van jou terug tel naar mij kom ik dus op blokje 2 maat 4 of blokje 3 maat 1.

Ik zou dan kiezen voor dat laatste zeg maar blokje 3 maat 1 of voor jou de 9de.

Dan zit je met 4kwarts maat mooi dat je begint met een extra toevoeging. Anders is de laatste maat van een blok nog snel een toevoeging.

Weet dat dit waazig kan klinken maar zo tel ik het meestal terug en dat bevalt me prima. hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en je er wat mee kan.

Comment

@ronennieshow
      thnx daar heb ik wat aan.:D

ik beging dus met klappen bij de 9maat. want dan heb ik ook 8maten klappen.:D want bij de 8maat begingen is een oneven getal zeg maar in de maten wereld. omdat dat uikomt op 9 maten. tnx.

Comment

Working...
      X