Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Twee gewonden door omgevallen lichtstellage"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• "Twee gewonden door omgevallen lichtstellage"

Klik hier voor het volledige artikel.

En dáárom is het belangrijk dat je bij het opstellen van íedere lichtbrug, groot of klein, volbeladen of leeg, goed in de gaten houdt waar je mee bezig bent. Dit nieuwsbericht bewijst maar, áls het fout gaat, dan gaat het ook goed fout...

Veiligheid dient altijd voorop te staan!

Op deze website is een verklaring te lezen van het voorval namens de besturing. Het gaat schijnbaar om 3 gewonden, waarvan één lichtgewond.

Comment

Bizar snap niet waarom zoiets om kan vallen zo te zien zijn er gewoon vmb of vmb achtige statieven gebruikt en ook de lading lijkt me niet bizar?

Comment

Erg hoog opgesteld + de poten bevallen me niet echt...

Misschien iemand die het een meter wou verplaatsen en dus de poten iets omhoog haalden?

Genoeg mogelijkheden, gewoon afwachten wat uit het onderzoek komt...

Comment

Hoogte valt reuze mee zo te zien.

Poten zitten van het linke statief wel vreemd?

Comment

Originally posted by Partysounddriveinn View Post
            Hoogte valt reuze mee zo te zien.

Poten zitten van het linke statief wel vreemd?
            Hoogte valt absoluut niet mee als je het probeerd te verplaatsen.

Comment

De fourbarren hingen zo te zien verticaal. Op het moment dat er iemand tegen het statief stoot (op mensenhoogte, dus zo'n 1.5 tot 2 meter), gaat het geheel in de lucht heen en weer zwiepen. Doordat het gewicht van de fourbarren door de enkele bevestiging vrij spel heeft om te bewegen, kunnen deze door de beweging zijn zwaartepunt buiten de statieven positioneren.

Comment

De hoogte valt wel mee als de brug stilstaat.

Verplaatsen moet altijd zo laag mogelijk gebeuren snap het vertikaal hangen ook niet echt vind het een raar verhaal.

Eigenlijk zou ik degene wel eens willen horen die hier verantwoord voor was en wat er nu precies verkeerd is gegaan, zal voor velen een leerzaam stukje tekst zijn maar die kans schat ik vrij klein.

Comment

Zulke dingen kunnen altijd gebeuren. Ik denk dat het geen zin heeft om te gaan raden, ik ben wel benieuwd naar wat er uit het onderzoek komt!

Comment

De ene poot van het statief lijkt te zijn gesneuveld, en ik heb het idee dat het meeste gewicht aan 1 kant gehangen heeft? Maar het is niet echt goed te zien.

Comment

Volgens de Leeuwarder courant is de oorzaak een losse of vergeten borgpen van de poten.

Comment

Pijnlijk of te wel een poot is losgeraakt, lichtbrug uit balans en tja knal... lullige situatie.

Vooral als je met naam en bedrijf in de krant staat. pijnlijk

Comment

het is te hopen voor hun dat ze de borgpin er wel in hadden gestopt anders hebben ze een mooie schadeclaim aan hun broek hangen denk ik

Comment

Zijn medewerkers zeggen dat ze de pen wel degelijk hebben aangebracht, maar dat er mogelijk per ongeluk door anderen tegenaan is getrapt of iets dergelijks.
                            Of het daadwerkelijk zo is laat ik in het midden, maar volgens mij moet je wel ver heen in je bovenkamer zijn als je moedwillig tegen een borgpin van een statief gaat aanschoppen, terwijl dat statief 5 meter in de lucht getakeld is en er flink wat spul aan hangt.

Comment

Ik ben nog even op onderzoek uit geweest en heb een paar nieuwe plaatjes gevonden.
                              Foto van iets verderaf genomen.
                              Artikeltje uit de krant.
                              Bij de tweede link is goed te zien dat de poten van het linker statief wel degelijk uitgeklapt waren. Ook is, als je de twee foto's vergelijkt, te zien dat de constructie is verschoven. Ik weet niet welke foto eerder is genomen.

Dat was mijn bijdrage aan dit topic, ik heb er ook niet super veel verstand van dus over de exacte oorzaak ga ik niet mee discussiëren.

Comment

Working...
                              X