Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Twee gewonden door omgevallen lichtstellage"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Lullig dat het bedrijf waarschijnlijk een slechte naam zal krijgen voor iets waar ze niets aan kunnen doen (naar eigen zeggen - en daar ga ik dan ook maar van uit).

Ik weet niet wat ik moet hopen: Dat het een ongeluk is en niemand er iets aan kan doen (de statieven zijn niet in orde, gevaarlijk voor anderen...) of dat iemand het opzettelijk gedaan heeft (dat is dan wel heel ziek).

Comment

Nou opzettelijk zal zoiets nooit gebeuren, tenzij je een beetje 30 april Apeldoorn-verhaal krijgt. Dat was opzettelijk en dan zit er inderdaad iets geestelijk niet in orde. Echter zal bij zoiets misschien iets vergeten zijn of bewust nagelaten "omdat er toch niks kan gebeuren". Dat laatste is natuurlijk ernstig, maar ik kan niet zeggen dat ik het zelf nooit heb, mits met kleine, onbenullig dingen. Desondanks is het natuurlijk te betreuren, echter kan dit iedereen gebeuren. Helaas.

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Of het daadwerkelijk zo is laat ik in het midden, maar volgens mij moet je wel ver heen in je bovenkamer zijn als je moedwillig tegen een borgpin van een statief gaat aanschoppen, terwijl dat statief 5 meter in de lucht getakeld is en er flink wat spul aan hangt.
        Dat ben ik helemaal met je eens je moet toch wel niet helemaal lekker zijn als je zoiets expres doet.
        en nu maar hopen voor hun dat ze een goede AVB verzekering hebben.
        niet minder belangrij vindt dat de slachtoffers er niks blijvens aan over houden
        Last edited by dsound Audio Solutions; Wednesday-17-03-2010, 00:49.

Comment

Het stukje wat vandaag in de krant staat.

Comment

Eigenlijk dezelfde info dure en mischien wel stomme fouten toch is en blijft vergissen menselijk al is dit een nare fout.

Comment

Ben benieuwd hoe het af gaat lopen met de medewerkers en de verantwoordelijke, ook benieuwd hoe het met de verzekering zou gaan. Nu nog kijken wat de technische recherche gaat vinden.
              Dat dit expres is gebeurt dat lijkt me héél onwaarschijnlijk / onmogelijk. Want je zou dan een hele slechte bedrijfsnaam krijgen en je krijgt er ook niks voor terug. Dus dat lijkt me een beetje onwaarschijnlijk.

Edit: zoals rick1993 zei, zou het dan vast niet door een medewerker zijn, maar als het iemand uit het publiek was, spoort die ook helemaal niet :)
              Last edited by PowerSource-sound&light; Sunday-09-05-2010, 14:59.

Comment

Originally posted by PowerSource-sound&light View Post
                Dat dit expres is gebeurt dat lijkt me héél onwaarschijnlijk / onmogelijk. Want je zou dan een hele slechte bedrijfsnaam krijgen en je krijgt er ook niks voor terug. Dus dat lijkt me een beetje onwaarschijnlijk.
                Als het al expres gebeurt zou zijn dan vast niet door een medewerker hoor... Maar als het expres gebeurd zou zijn dan spoort diegene iniedergeval niet!

Comment

Haha, je hebt helemaal gelijk ;),

Comment

Inmiddels is de oorzaak van het ongeluk bekend zie het persbericht van het OM hieronder:

Ongeval sporthal Kalverdijkje veroorzaakt door loszittend statief

Het ongeval met de lichtstellage in sporthal Kalverdijkje van 14 maart 2010, waarbij twee mensen gewond raakte, is veroorzaakt doordat van een van de twee gebruikte statieven een uitzetpoot niet gefixeerd was. Er is geen sprake van opzet of grove nalatigheid. Dit hebben politie en de arbeidsinspectie na uitgebreid (technisch) onderzoek vastgesteld. Het OM stelt geen vervolging in.

Slachtoffers
                    Op 14 maart 2010 viel een stellage met lampen, die ten behoeve van een gymnastiekuitvoering in sporthal Kalverdijkje opgesteld stond, om. Hierbij raakten twee mensen gewond. Een persoon is met hoofdletsel in het ziekenhuis opgenomen en een persoon raakte licht gewond. De slachtoffers zijn inmiddels uit het ziekenhuis ontslagen en maken het goed tot redelijk.

Onderzoek
                    Uit het gezamenlijk onderzoek, waarbij een groot aantal mensen zijn gehoord en uitgebreid technisch onderzoek is uitgevoerd, is gebleken dat de lichtinstallatie kon vallen doordat van een van de twee gebruikte statieven een uitzetpoot niet gefixeerd was. Onderzoek heeft uitgewezen dat de gebruikte installatie compleet en gekeurd was. De installatie was door goed geïnstrueerde en ervaren medewerkers opgebouwd. Er is geen opzet of grove nalatigheid geconstateerd. Het betrof bovendien een gebruikelijke werkwijze die nog niet eerder problemen gaf. Hierdoor zag niemand de noodzaak om tijdens de opbouw omstanders op grotere afstand te houden dan tijdens dit bedrijfsongeval het geval was.
                    Dientengevolge heeft het OM besloten geen vervolging in te stellen naar de verantwoordelijke persoon van het bedrijf dat de installatie leverde of naar zijn medewerkers die de installatie hebben opgebouwd.

De slachtoffers zijn inmiddels door de politie op de hoogte gesteld.

Comment

ik zou de poter anders gedaan hebben dat je gewoon een + hebt en niet x dan staan de pooten maar in de weg dan zet je er gewoon hekken omheen

Comment

Ten eerste welkom op het forum.
                        *
                        Tweede hmmm geloof niet echt dat je al flink wat ervaring hebt met dit soort klusjes / apparatuur / situatie's.

Als wij namelijk soort gelijke klussen hebben in een sporthal zetten we er ook nagenoeg nooit dranghekken omheen. Ook kijken we naar meer dingen dan zomaar een x of een + te maken met de poten. Ook had je het bij dit geval echt niet veel uitgemaakt of de poten in x of in + staan. Dit zou toch wel omgegaan zijn.

Hier is waarschijnlijk of iets fout gegaan met het matriaal of met het construeren ervan maar dat dit niet goed is gegaan is duidelijk.

Comment

Working...
                        X