Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lichtstatief NOK en dus vervangen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lichtstatief NOK en dus vervangen

Afgelopen week bij een feestje voor het laatst m'n zwarte (stalen) Showtec Tripod statieven gebruikt denk ik, want de plastic behuizing rondom de stelbouten geeft zodanig mee dat het vastdraaien niet meer mogelijk is. Met de leatherman er tussen het toch voor elkaar gekregen, maar practisch is anders.

Nu ben ik dus op zoek naar een vervanger die geschikt is om een T-balkje op te zetten met een 2-tal 1KW fresnels of een T4'tje. Niks speciaals dus. Spigot is leuk maar niet noodzakelijk (tripods hebben ook een adapter nodig, die heb ik dus al liggen).
    De prijs moet (zoals altijd) wel een beetje meevallen, 150,- voor een lichtstatiefje gaat me echt te ver.

In mijn orientatierondje kwam ik al een en ander tegen, maar nog niet echt hele goede kandidaten.
    Showtec heeft een mooie wind-up voor 99,- en dat is zeker aantrekkelijk.

Nu kwam ik ook de Aztek LS3 tegen. De foto's zijn wat onduidelijk en de reviews zeggen weinig over de vergrendeling.
    Weet iemand of dat ook in plastic is?
    Hoe zit dat met de dubbele telescoopbuis in die Aztek LS3? Ook de binnenste buis bijna helemaal eruit voordat de safety pin erin kan zoals bij de Tripod? Dat is erg onhandig namelijk.
    Iemand hands-on ervaring met de Aztek LS3?
    Iemand nog andere suggesties?

hoi,

bedoel jij http://www.bax-shop.nl/koopjes-kelde...t-details.html dat statief? want die heb ik zelf ook en je hoeft de eerst buis niet helemaal uit te schuiven voor dat de 2de safety pin er in kan.

Comment

Nope, ik bedoel de Aztek LS3 ;)

Maar die BAX IVA01 kan ook op het lijstje.
      Plastic klemconstructie of volledig metaal?

Comment

hij is inderdaad met plastic omhulzels bij de aanschroef delen maar deze zijn goed stevig.

Comment

Originally posted by DJordy View Post
          hij is inderdaad met plastic omhulzels bij de aanschroef delen maar deze zijn goed stevig.
          Nja, dat dacht ik van de Tripods ook... blijkt na 1,5 jaar toch niet waar te zijn

Comment

Working...
          X